Конспекти усіх уроків - Інформатика 9 клас - 2018

ТЕМА 8. КОМП'ЮТЕРНА ГРАФІКА. ВЕКТОРНИЙ ГРАФІЧНИЙ РЕДАКТОР

Урок 43. ПРАКТИЧНА РОБОТА 11. СТВОРЕННЯ СКЛАДЕНИХ ВЕКТОРНИХ ЗОБРАЖЕНЬ

Мета уроку:

навчальна: формувати міцне усвідомлення поняття «векторне зображення»; формувати навички створювати об'єкти, що складаються з базових графічних примітивів; обертати, відображати й масштабувати об'єкти; зафарбовувати об'єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візерункові й текстурні заливки; групувати і вирівнювати об'єкти; використовувати шари для створення зображень;

розвивальна: розвиток логічного абстрактного мислення, уміння аналізувати; розвиток довготривалої пам'яті, вміння розподіляти увагу; розвиток предметного сприйняття та мовлення; розвиток інформатичної компетентності;

виховна: виховання пізнавального інтересу до предмета; виховання інформаційної культури, культури ведення зошита; сприяння вихованню працелюбності, самостійності, допитливості, вміння зосереджуватися; виховання поваги до думки іншої людини.

Очікувані результати: учень уміє створювати об'єкти, що складаються з базових графічних примітивів; обертати, відображати й масштабувати об'єкти; зафарбовувати об'єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візерункові й текстурні заливки; групувати і вирівнювати об'єкти; використовувати шари для створення зображень.

Обладнання та матеріали: зошити, підручники, комп'ютери, аркуші на початок уроку.

Програмне забезпечення: ОС Windows чи альтернативна, браузер, під'єднання до Інтернет, навчальна презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

Лінощі роблять будь-яку справу важкою, а працелюбність — легкою.

Б. Франклін

Діяльність учителя

Діяльність учнів

І. Організаційний момент (на кожній парті біля кожного учня лежать невеличкі аркуші)

Привітання вчителя.

Рада вас бачити. Нас чекає сьогодні незвичайна робота зі створення векторних зображень. Тому прошу взяти невеличкі аркуші, що лежать у вас на партах та, пригадавши, що векторне зображення створюється лише з векторних примітивів — обрати такий примітив (лише ОДИН) та намалювати автопортрет (умовно) на цьому аркуші. Продемонструємо наші портрети.

Більшість з них виконана в авангардистському напрямі «кубізм».

Для довідки:

Кубізм (фр. cubisme) — авангардистський напрям в образотворчому мистецтві, характеризується використанням підкреслено геометризованних умовних форм, прагненням «роздрібнити» реальні об’єкти на стереометричні примітиви.

Майстри кубізму: Пабло Пікассо, Жорж Брак, Хуан Гріс, Луї Маркус, Фернан Леже, Альбер Глез, Жан Метценже, Марсель Дюшан, Франсіс Пікабіа, Олександр Архіпченко, Жак Липшиц, Андре Лот.

Отже, сьогодні ми визначимо найкращого майстра кубізму нашої групи.

Перевірка присутніх.

Перевірка готовності учнів до уроку: наявність робочих зошитів, підручників тощо

Діти перевіряють готовність робочого місця та малюють умовний автопортрет

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Спочатку перевіримо, наявність виконаного домашнього завдання. Також переглянемо домашні логотипи учнів вашого класу та визначимо два кращих: найгарніший (за вподобаннями) та найскладніший (за кількістю операцій з графічними примітивами)

Діти обговорюють домашні завдання, відповіді на питання підручника, коментують відповіді однокласників

ІІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Найкраще на такому уроці цей етап провести за допомогою комп’ютерних тестів, опитувань, вікторин в онлайн-режимі. Наприклад, за допомогою сервісу learningapps.org https:// learmngapps.org/index.php?category=10&subcategory=3672&s= (Предмет «Інформатика», розділ «Комп’ютерна графіка»)

Але за браком Інтернету — бесіда за питаннями та вправа «Пошук слова»

• Як створюють векторні зображення?

• Люди яких професій можуть використовувати векторну графіку?

• Які програми для векторної графіки ви знаєте? Чим векторні зображення відрізняються від растрових (у розмірі)?

• Які формати графічних файлів ви знаєте?

Вправа «Пошук слова»

http://LearningApps.org/display?v=pjv96szial7

Підсумок етапу:

Учитель виокремлює найкращі відповіді, найшвидших «шукачів слів», виставляючи учням, які їх надали, додаткові бали

Діти відповідають, висловлюють думки і пригадують навчальний матеріал

IV. Мотивація. Повідомлення теми та мети уроку

Судячи з ваших відповідей, ви досить багато знаєте про комп’ютерну графіку та векторні зображення.

Тому настав час показати власні навички та набути нових зі створення векторних зображень. Відгадайте ребус та вкажіть один із напрямів практичної роботи

Якщо ви пам’ятаєте початок уроку, ми мали визначити майстра кубізму нашого класу, але для цього замало вміти створювати зображення з графічних примітивів, необхідно їх ще вміти розфарбовувати різним способом.

Сьогодні в нас практична робота 11, створення складених векторних зображень

Діти висловлюють власні думки

Відгадують ребус (відповідь — «градієнт») та вказують напрям роботи — «заливка векторних зображень»

V. Висвітлення нового матеріалу за планом

Крок 1. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування

Крок 2. Заливка фігури. Поняття градієнту, текстури.

Крок 3 Переміщення об’єктів за шарами

Учні заповнюють у зошиті таблицю висвітлених учителем дій з коротким описом необхідних кроків для їх виконання

VІ. Фізкультхвилинка

VII. Практична робота учнів за ПК

Пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером (це допуск до виконання практичної роботи)

Інструктаж учителя щодо завдання практичної роботи

Завдання: використовуючи графічні примітиви, створити рисунки і розфарбувати/ або виконання практичної роботи за підручником.

Самостійне виконання учнями практичної роботи

Аналіз учителем результатів практичної роботи, додавання балів учням.

Визначення учня, який створив найякісніше за всі та присвоювання йому почесного звання «Майстер Кубізму нашої групи»

Учні формулюють правила

Учні виконують завдання, створюють текстовий файл

ІХ. Підсумки уроку та рефлексія

Письмовий аналіз створеного зображення

Учні відповідають на питання, записують аналіз створеного зображення у таблицю, висловлюють особисте ставлення до вивченого матеріалу

Питання

Відповіді

1

Які графічні примітиви я використав у практичній роботі

2

Які операції з векторними зображеннями були застосовані

3

Додаткові налаштування векторного малюнку, які були мною здійснені

4

За практичну роботу поставив би собі рівень (початковий, середній, достатній, високий)

Оцінювання роботи учнів з корекцією (за потреби) та аргументацією оцінки вчителем

Х. Домашнє завдання

За підручником ___________________________________________

Творче: створити складне багатошарове розфарбоване векторне зображення на власний смак, дати йому назву. Електронне зображення надіслати вчителю





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити