Конспекти усіх уроків - Інформатика 9 клас - 2018

ТЕМА 9. СТВОРЕННЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА

Урок 46. ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-СЕРЕДОВИЩ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ТА ПУБЛІКАЦІЇ ДОКУМЕНТІВ. ОПИТУВАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ОНЛАЙН-ФОРМ

Мета уроку:

навчальна: формування уявлення про найпопулярніші безкоштовні сервіси публікації документів; практичне опрацювання навичок створення та публікації документів у безкоштовному інтернет-середовищі; формування вмінь наводити приклади та класифікувати сервіси публікації документів;

розвивальна: розвиток наочно-дійового та практичного мислення, уміння застосовувати отримані знання на практиці; розвиток пізнавальних умінь (виділяти головне, суттєве); розвиток творчої уяви, логіко-алгоритмічного мислення та механічної пам'яті;

виховна: виховання інформаційної культури; виховання особистої відповідальності за розміщуваний контент від власного імені; сприяння розвитку комунікативних

здібностей; сприяння зацікавленості до процесу створення персонального сайту в мережі інтернет.

Очікувані результати: учень уміє описати сервіси публікації документів; офісні веб- програми; онлайн-системи для конструювання сайтів; сервіси створення електронних закладок; створювати та публікувати документи з використанням безкоштовних інтернет-середовищ.

Обладнання та матеріали: зошити, підручники, комп'ютери, кожному учневі паперова хмаринка для відповідей на питання.

Програмне забезпечення: ОС Windows чи альтернативна, браузер, під'єднання до Інтернет.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

Саме те, як ви збираєте, організуєте і використовуєте інформацію, визначає, переможете ви чи програєте.

Вілл Гейтс

Діяльність учителя

Діяльність учнів

І. Організаційний момент

1. Привітання

Доброго дня, шановні діти!

Сьогодні урок я хочу розпочати з притчі про яблука.

«Купив чоловік собі новий будинок — великий, красивий — і сад з фруктовими деревами біля будинку. А поруч у старенькому будиночку жив заздрісний сусід, який постійно намагався зіпсувати йому настрій: то сміття під ворота підкине, то ще якусь гидоту накоїть. Одного разу прокинувся чоловік у гарному настрої, вийшов на ґанок, а там —-* відро з помиями. Людина взяла відро, помиї вилила, відро вичистила до блиску, назбирав в нього найбільших, стиглих і смачних яблук і пішла до сусіда. Сусід, почувши стукіт у двері, почав зловтішатися: «Нарешті я дістав його!».

Відчиняє двері, сподіваючись на скандал, а чоловік простягнув йому відро з яблуками і сказав:

— Хто чим багатий, той тим і ділиться!»

Сьогодні я прошу спочатку поділитися власним робочим настроєм та приготуватися до уроку — щоб далі ділитися знаннями

2. Фіксація відсутніх.

3. Перевірка підготовки учнів до заняття, наявність робочих зошитів, підручників тощо. Перевірка підготовки класного приміщення до заняття

Учні вітаються з учителем, слухають притчу, приходять до власних висновків

Готуються до уроку, мобілізують поведінку

II. Актуалізація знань та життєвого досвіду учнів

Бесіда «Пригадати все» — за допомогою питань підручника пригадати теоретичний матеріал минулого уроку (усні відповіді).

Найбільш вдалі відповіді фіксуються вчителем та потім додаються до результатів перевірки наступного завдання.

Вправа «Персональна хмаринка»

Кожен учень отримає паперову хмарку із завданням — за 3 хвилини пригадати та записати на одній стороні хмарки: найпопулярніші хмарні сервіси, а на зворотній — можливості хмарних технологій (дозволяється на прикладі Гугл-диску). Обов’язково вказати прізвище автора.

Перевірка хмаринок-робіт учнів може бути здійснена під час їх практичної роботи на комп’ютері

Учні дають усні та письмові відповіді на питання — повторюють навчальний матеріал минулого уроку

IІI. Постановка навчальної задачі. Мотивація

Найчастіше люди створюють власний сайт для того, щоб мати змогу поділитися інформацією, сповістити про щось (наприклад, коли написав гарний вірш, намалював гарний малюнок тощо). Тому дуже важливим є якість інформації, яку розповсюджуємо. Але сьогодні нас хвилюватиме питання технічного характеру, яке постає перед кожним, хто мріє створити персональний сайт (спробуйте здогадатися — якщо вже розумієш, який контент будеш викладати — чого не вистачає?)

Звісно, у такому випадку не вистачає гідного та бажано безкоштовного інтернет-середовища для створення та публікації документів

А коли вже опублікував — дуже хочеться дізнатися — чи сподобалася викладена інформація, чи не так?

Якраз сьогодні ви отримаєте ці необхідні електронні інструменти. Запишемо тему уроку

Учні висловлюють припущення

Учні записують тему

IV. Відкриття учнями нового знання

За допомогою підручника скласти та записати у схеми

Також бажано ознайомити учнів з особливостями публікації сучасних форм та перегляду результатів опитування

Учні аналізують текст підручника, знаходять необхідну інформацію та формують відповідні таблиці.

За потреби — додають блоки схем

V. Фізкультхвилинка

VI. Первинне закріплення знань

1. Практична робота учнів за ПК

• повторення правил безпечної роботи в комп’ютерному класі та під час роботи в Інтернет

• Інструктаж учителя — обговорення етапів практичної роботи

• Виконання практичної роботи

• Само та взаємооцінка роботи учнів за комп’ютерами

Практична робота. Завдання:

1. Створіть на хмарному диску папку з прізвищем та датою

2. Створіть у цій папці електронний документ з однією зі схем із зошита

3. Створіть у цій папці карту за допомогою додатка Гугл-карти. Знайдіть на карті свій населений пункт та збільшіть карту до появи назв вулиць. Установіть режим «за замовчуванням». Дайте назву карті.

4. Створіть у папці веб-презентацію на два слайди з інформацією сьогоднішньої теми.

Учні прослуховують інструктаж учителя, ставлять питання за необхідністю та виконують практичну роботу.

5. Створіть форму опитування за питаннями підручника з нашої теми. Оформіть тему форми. Поділіться адресою форми для відповіді іншим учням.

6. Перегляньте форму у режимі відповідей та дайте відповіді на власні питання.

7. Перегляньте відповіді у двох режимах. Дайте відповідь на питання — який для чого призначений.

2. Бесіда «Спільне та відмінне»

По закінченні практичної частини роботи сповіщають учителю, формують самооцінку

Чим відрізняються офісні веб-додатки від звичайних офісних програм?

Які з них мають більше можливостей оформлення документу?

Які мають більше можливостей поділитися змістом документа? Який з додатків ти б обрав для створення документу з публічною інформацією? з особистою інформацією?

Учитель оцінює практичну роботу учнів та їх відповіді, коригує відповіді за необхідності

Учні аналізують додатки, відокремлюючи спільні та відмінні ознаки

VII. Підсумки уроку та рефлексія

Вправа «Згоден/не згоден»

Коротке повідомлення учителя про виконання запланованої мети, завдань уроку. Учитель аналізує, що нового дізнались учні на занятті, якими знаннями та вміннями оволоділи, яке значення мають ці знання для вивчення предмета.

Відображує позитивні та негативні аспекти діяльності групи та окремих учнів.

Оцінювання роботи учнів з корекцією (за потреби) та аргументацією оцінки вчителем

Учні сигналізують власну згоду зі словами учителя (можна обрати будь-який спосіб: кивання/хитання головою, оплески/тупотіння, підняття зошита/щоденника).

У разі незгоди зі словами вчителя — той, хто незгоден, має аргументувати власну точку зору.

Наприкінці підбиття підсумків можна спробувати спитати власний особистий підсумок у кожного

VIII. Домашнє завдання

За підручником _________________________________________

Творче: з основних термінів нашої теми (від 5 до 8 термінів) скласти кросворд будь-якого вигляду. Звернути увагу на запитання кросворда





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити