Конспекти усіх уроків - Інформатика 9 клас - 2018

ТЕМА 11. ВИКОНАННЯ КОЛЕКТИВНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ З ДОСЛІДЖЕННЯ ПРЕДМЕТНОЇ ГАЛУЗІ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «ІНФОРМАТИКА»

Урок 69. ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 9 КЛАСІ

Мета:

навчальна: узагальнення та систематизація основних тем курсу інформатики, вивчених у 9 класі (зокрема з програмування);

розвивальна: розвиток довготривалої пам'яті, розвиток уміння комбінувати, аналізувати, порівнювати, розвиток гнучкості мислення; розвиток пізнавальної активності, аналітичних здібностей; предметного сприйняття, уваги, творчої уяви;

виховна: виховання пізнавального інтересу до предмета, працелюбності; виховання інформаційної культури; сприяння формуванню бережливого ставлення до матеріальних та духовних цінностей, до результатів роботи однокласників та виховання особистої відповідальності за результати роботи;

Очікувані результати: учні показують власні знання з тем програмування курсу інформатики, мають навички представлення та захисту результатів власної роботи.

Обладнання та матеріали: зошити, підручники, комп'ютери, таблички з написами «Судді», «Підсудні», «Адвокатська контора» та «Обвинувачі», чисті аркуші для роботи груп

Програмне забезпечення: ОС Windows чи альтернативна, офісні додатки та веб-ресурси.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок, урок — ділова гра.

Хід уроку

Людина, яка знає «як», завжди знайде роботу, а людина, яка знає «чому», буде її начальником.

Дайана Рейвіч

Діяльність учителя

Діяльність учнів

І. Організаційний етап

1. Привітання, фіксація відсутніх.

Для привітання пропонуємо цікаву вправу — учитель вітається та організовує групи учнів:

Вправа «Хто ти?»

- З фігур вибери ту, яка тобі до вподоби.

Квадрат. Провідні риси: працелюбність, потреба доводити розпочату справу до кінця, наполегливість.

Прямокутник. Провідні риси: допитливість, цікавість, жвавий інтерес до всього, що відбувається.

Трикутник. Символізує лідерство. Найхарактернішою особливістю є сила, енергія, нестримність.

Коло. Найдоброзичливіша з фігур. Висока чутливість, здатність співчувати, емоційно відгукуватись.

Ламана. Символізує творчість. Полюбляє створювати щось нове, оригінальне.

А тепер, будь ласка, утворіть групи з 5-х учнів. У кожній групі — по одному учню, які обрали різні фігури. Такими групами ми й будемо працювати сьогодні. Той, хто обрав трикутник, стає командиром команди.

У такий спосіб створити 3 команди для подальшої роботи. Перевірка підготовки учнів до заняття, наявність робочих зошитів, підручників тощо.

2. Перевірка підготовки класного приміщення до заняття

Учні вітаються з учителем, перевіряють готовність до уроку, утворюють групи та дають назву команді

II. Перевірка домашнього завдання

Перевіримо виконання домашнього завдання. Кожне виконане домашнє завдання принесе вашій команді по 1 балу. Тобто бали за виконані ДЗ нараховують командам, а не учням.

Спочатку перевіримо завдання за підручником, готуються ті, хто має виконане творче завдання

Діти обговорюють домашні завдання, коментують відповіді однокласників, демонструють творче ДЗ

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку

Дуже часто учні не полюбляють програмувати. Мовляв, «Важка тема, нічого не зрозуміло, така тема нам не потрібна». Я часто чую такі думки, але маю зовсім іншу точку зору.

Сьогодні я пропоную вам змоделювати в ігровій формі ситуацію (яка, я сподіваюсь, ніколи у житті не станеться), коли засуджують табличні величини у програмуванні. А саме в суді.

Тобто сьогодні оголошую тему уроку «Суд над табличними величинами».

Як у звичайному суді, ми маємо обрати «суддів», які мають зробити аргументований висновок суду: чи винні табличні величини і про них не мають знати підлітки, чи корисні (їх вивчення обов’язкове, тому що ...). А також розподілити ролі «Підсудних», «Адвокатів» та «Обвинувачів».

Пропоную шляхом жеребкування обрати групу «адвокатів» та «обвинувачів», а членів третьої групи розподілити між «Підсудними — табличними величинами» (це мають бути учні, які співпрацюватимуть з адвокатами, допомагати їм знайти аргументи у власній користі) та «суддів», які зможуть швидко вписати всі докази та зробити правильні висновки. Висновок суду приймається на уроці та є дійсним все літо до 1 вересня©

Учні слухають завдання уроку, визначають ролі та планують власну діяльність на уроці

IV. Етап 1 — підготовка груп

Учитель виконує роль ведучого суду.

Шановне панство! До муніципалітету нашого інформатичного кабінету звернулися представники загалу з питанням обвинувачення табличних величин з курсу програмування (учні, що виконують ролі підсудних, встають) утому, що вони зовсім учням не потрібні, марнують час, завдають моральної шкоди свідомості деяких учнів. Також їх обвинувачують у постійному присвоєнні собі цілих та дійсних величин. Траплялися випадки присвоєння навіть рядкових величин!

— Просимо підготувати матеріали до винесення обвинувачення.

— А вам, підсудні, наш інформативний муніципалітет виділяє безкоштовні адвокатські послуги у складі ________ членів адвокатської контори ________ (учні швидко вигадують назву адвокатській конторі). Також вам буде надане слово для висловлювання.

На підготовку обвинувачення та захисту надається лише 15 хвилин. Користуватися можна всім, що ви принесли сьогодні з собою (гаджети, планшети, тощо). Інтернет вам у поміч! Використання матеріалів підручника стане в пригоді.

План виступу записати на аркуші.

Етап 2 — судове засідання

План засідання:

1. Виступ обвинувачення. Буде добре, якщо учні знайдуть декілька «поганих рис» «підсудних»: складність утримання у головах учнів (що їх спочатку ввести потрібно, потім обробити та ще й вивести погуляти), практична непотрібність у житті та важкість обробки - кожного підсудного - своїм засобом/методом обробляти потрібно тощо.

2. Виступ адвокатської контори. Це може бути навіть презентація, що доказує користь та позитивність існування підсудних у курсі інформатики. Аргументами можуть стати видатні програмісти століття та зроблені додатки учнів на попередніх уроках.

3. Слово підсудним (щось на кшталт «Ми невинні! Ми хотіли, як краще! Ми — потрібні! Ми — гарні! Без нас всі пропадуть! тощо»)

4. Вирок суду (учні-судді опрацьовують документи прикладів вироків, що є в Інтернет, записують головні юридичні фрази вироку, сподіваюся, що виносять виправдувальний вирок та знімають всі підозри з «підсудних»)

Учні усвідомлюють власні завдання, готують матеріали «суду» для розгляду, радяться одне з одним, працюють у визначених групах, виконують обрані ролі.

Той, хто не працює у групах (ледарі, або ті, хто відмовився грати в судове засідання — отримують від вчителя завдання на створення програми обробки масивів з підручника з обов’язково оцінкою за урок. Інші отримують оцінки за роботу у грі.)

VII. Фізкультхвилинка

VIII. Підсумки уроку та рефлексія

Вправа «Знаю/можу/володію»

На магнітній дошці намальована схема.

Учні формулюють відповіді на питання

Учні обирають шаблон відповіді та доповнюють шаблон власними знаннями та враженнями

IX. Домашнє завдання

___________________________________________________

___________________________________________________

Творче: обрати будь-яку тему з тих, що вивчали у 9 класі, та створити до неї навчальну презентацію, буклет чи програмний додаток для майбутніх дев’ятикласників

Учні записують домашнє завдання, ставлять уточнювальні питання





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити