Конспекти усіх уроків - Інформатика 9 клас - 2018

ТЕМА 2. МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ

Урок 7. ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В СУСПІЛЬСТВІ МЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ

Мета уроку:

навчальна: повторення й узагальнення знань з тем «Інформаційні технології в суспільстві» та «Мережеві технології, повторення та усвідомлення знань про правові аспекти роботи з інтернет; з інформацією; повторення основних принципів пошуку інформації в Інтернет;

розвивальна: розвиток довільної ваги, наочно-дієвого та алгоритмічного мислення, довготривалої пам'яті, уміння аналізувати завдання, сформульоване в нестандартному вигляді;

виховна: акцентування уваги учнів на значущості інформації для сучасної людини; формування любові до предмета, виховання вміння працювати в парі; спонукати учнів подивитися на глобальну комп'ютерну мережу Інтернет з різних сторін; формування інформативної культури.

Очікувані результати: учень уміє пояснити правові аспекти роботи з Інтернет; з інформацією, розміщеною в ньому; застосовувати основні принципи пошуку інформації в Інтернет.

Обладнання та матеріали: зошит, підручник, комп'ютер.

Програмне забезпечення: ОС Windows чи альтернативна, браузер, під'єднання до Інтернет.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації.

Хід уроку

В Інтернеті все на відстані витягнутої руки.

Треба тільки знати, як витягнути руку.

Януш Вишневський

Діяльність учителя

Діяльність учнів

І. Організаційний момент

Привітання вчителя.

Перевірка присутніх

Перевірка готовності учнів до уроку: наявність робочих зошитів, підручників тощо

II. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Учитель обирає найбільш вдалий, на його думку, варіант здійснення цього етапу

1. Взаємоопитування з використанням підручника (у підсумку — визначити найбільш цікаві та корисні питання з теми)

АБО

2. Комп’ютерне тестування (за тестами, створеними, наприклад, за допомогою MyTest)

АБО

3. Виконання онлайн-вправ, створених, наприклад, на сайті learningapps.org)

Підсумок етапу

Діти виконують відповідні завдання

III. Мотивація навчальної діяльності. Постановка навчальної задачі

— Всім відомо, що Інтернет — велика скарбниця інформації. Сьогодні на уроці необхідно пригадати відомі вже з минулих уроків інформатики правила пошуку даних в Інтернет та деякі секрети швидкого пошуку.

— Також дуже важливо навчитися критично оцінювати загрози, які, зокрема, несе в собі використання Інтернет.

— Хто з вас знає такі, наприклад, слова, як «фармінг», «фішинг»?

— Отже, сьогодні ми про це дізнаємося.

Учні записують тему уроку, обговорюють нові слова, висловлюють припущення

IV. Актуалізація та фіксування утруднень під час роботи щодо пошуку в Інтернет

План обговорення

1. Пошук в Інтернет — необхідні складові

[Учні повторюють всю тему, від апаратної до програмної складової мереж.]

2. Обговорення стратегії пошуку даних різного типу в Інтернет

3. Ознайомлення з новими словами, пов’язаними з поняттями «інтернет-загрози» та «інтернет-шахрайство»

[Див. Додаток до уроку № 7]

Учні відповідають на запитання та вивчають нові слова

V. Закріплення здобутих знань

Учитель наводить приклади життєвих ситуацій та звертається до учнів з проханням висловити свою думку у відповідь, обравши один з варіантів:

ЦЕ

— фішинг;

— фармінг;

— вішинг;

— безпечно

Ситуація 1

Хтось із друзів пише вам повідомлення: «Привіт! Як справи?». Ви відповідаєте, що у вас все чудово, і теж цікавитесь, як справи у вашого співрозмовника. Він уточнює: «Ти біля комп’ютера зараз? Хочеш посміятися?» і одразу надсилає посилання на якийсь розважальний сайт.

Ситуація 2

Ви отримали повідомлення на електронну пошту: «Шановний абонент! Ваш мобільний телефон буде заблоковано через 24 години після отримання цього повідомлення, якщо ви не зателефонуєте за номером 0-800-***-**-** та не повідомите ІМЕІ вашого апарату для перевірки».

Ситуація 3

Ви вирішили зареєструватися на сайті, і вам запропонували заповнити форму, вказавши деякі особисті дані. Чи це безпечно? Ситуація 4

Ви зареєструватися на сайті і через деякий час намагаєтесь на нього зайти, а вам пропонують ввести таємне питання. Чи це безпечно?

VI. Фізкультхвилинка

Учні вчаться аналізувати, відокремлювати суть нових понять одне від одного

VII. Практична робота учнів за ПК

— Пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером (це допуск до виконання практичної роботи)

Інструктаж учителя щодо завдання практичної роботи

Виконання практичної роботи «Позитивні та негативні ознаки Інтернет»

Учні формулюють правила

Завдання:

Використовуючи відомості, наведені в підручнику, та контент Інтернету, виявити позитивні та негативні ознаки Інтернет, заповнивши таблицю:

Виконання учнями практичної роботи.

Робота в парах

Позитивні ознаки

Негативні ознаки

Висновок:

Захист робіт учнями з оголошенням висновків щодо роботи кожної групи

VІІІ. Підсумки уроку та рефлексія

Вправа «Мікрофон»

— Доповніть речення, висловивши власну думку:

«З нашої теми я чітко усвідомлюю ... Уважаю, що заслуговую оцінку ... за урок ... за тему ... »

Оцінювання роботи учнів з корекцією (за потреби) та аргументацією оцінки вчителем.

Підсумок уроку: написати СІНКВЕЙН зі словом «мережа»

Учні висловлюють свої думки щодо вивченого матеріалу, вчаться аргументовано оцінювати власні досягнення та прогалини у знаннях Діти індивідуально створюють сінквейни

ІХ. Домашнє завдання





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити