ЛЮДИНА І СВІТ. 11 клас.
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Розділ ІХ. СВІТОГЛЯД ЯК НАЙВИЩА ФОРМА САМОУСВІДОМЛЕННЯ ЛЮДИНИ


Урок 63. Історичність світогляду


Мета: сформувати поняття «історичність світогляду», з’ясувати, як світогляд змінюється в історичні епохи; виховувати естетичну культуру.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: захист електронних проектів.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент


ІІ. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Історична свідомість. Історична пам’ять. У суспільному житті людини важливу роль відіграє історична свідомість і світогляд. Вони посідають важливе місце в розвитку свідомості і світогляду школяра. Знавці стверджують, що історична свідомість і світогляд є ядром загальної свідомості школяра, адже це здатність сприймати і розуміти минуле людства і свого народу, свого роду, використовуючи досвід поколінь, знаходити, виробляти власні орієнтири в навчанні і житті.

Історична свідомість — це не сума знань з історії, а етична, політична орієнтація на основі набутих знань. Це з’ясування свого місця в житті людей під кутом зору історії, її життєвих уроків. В історичній свідомості і світогляді головне — пам’ять у голові, пам’ять у серці. Це так звана комора свідомості, яку необхідно поповнювати і дуже дбайливо використовувати.

Вивчення історії народів і держав починається з опису перших поселень людей на землі, розкриття специфіки утворення родів і закінчується історією сучасних сіл, міст, держав. У цих об’єднаннях людей складалася їхня взаємодія з природою, вироблялися моральні і правові норми спільного проживання. Історія навчає, що тільки пошана до людини незалежно від її походження, вірувань може стати основою нормального життя і високого рівня демократії

Для історичної свідомості і світогляду потрібні знання історії людства, цивілізації і знання про свій рід, про свої село чи місто. Тарас Шевченко заповідав нам:

Все розберіть, та й спитайте

Тоді себе: Що ми?

Чиї сини, яких батьків?


ІІІ. Захист електронних проектів

Теми

1. «Як формується історична свідомість?»

2. «Проблеми формування історичної свідомості і світогляду українців».

3. «Як формується історичний світогляд?»


IV. Закріплення вивченого матеріалу

Бесіда з учнями

1. Що таке історична пам’ять, історичний світогляд?

2. Назвати чинники історичного світогляду.

3. Як формувати історичний світогляд у школярів?


V. Підсумок уроку


VІ. домашнє завдання

Підготувати повідомлення до наступного уроку.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити