Розробки уроків - Геометрія 10 клас I семестр - 2017
УРОК 11. НАЙПРОСТІШІ ЗАДАЧІ НА ПОБУДОВУ ПЕРЕРІЗІВ ПРИЗМИ МЕТОДОМ СЛІДІВ
Формування компетентностей:
• предметна (математична) компетентність: удосконалити вміння розв'язувати нескладні задачі на побудову перерізів призми методом слідів;
• ключові компетентності:
• спілкування державною мовою — уміння розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою;
• інформаційно-цифрова компетентність — уміння діяти за алгоритмом;
• уміння вчитися впродовж життя — аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання та наочність: _
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником ____________________________
2. Самостійна робота (виконання структурованого завдання)
Варіант 1 [2]
На рисунку зображено куб ABCDA1B1C1D1, ребро якого дорівнює 4 см [3 см].
1) Побудуйте переріз цього куба площиною, що проходить через точки A, C і B1 [C, B1 і D1].
2) Знайдіть площу утвореного перерізу цього куба.
Відповіді
Варіант 1. 2) 8√3 см2.
Варіант 2. 2)
ІІІ. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником _______________________________________
2. Додаткове завдання
Побудуйте переріз куба ABCDA1B1C1D1 площиною, яка проходить через вершину C1 та точки P і Q,
VІ. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником _______________________________________
2. Робота в малих групах із подальшою перевіркою та обговоренням
1) Побудуйте переріз прямої призми ABCDA1B1C1D1 площиною, яка проходить через точки B, C і точку P, яка належить ребру AA1, якщо прямі AD і BC не паралельні.
2) На рисунку зображено куб ABCDA1B1C1D1, F ∈ СС1, побудуйте переріз цього куба площиною, що проходить через точки A, D1 і F.
3) На рисунку зображено куб ABCDA1B1C1D1, E ∈ A1D1, F ∈ СС1. побудуйте переріз цього куба площиною, що проходить через точки B1, E і F.
4) Побудуйте переріз прямої призми ABCA1B1C1 площиною, що проходить через точки D, E і F (див. рисунок), які належать відповідно ребрам A1B1, B1C1 і AC.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: _________________________________________
2. Додаткове завдання. У кубі ABCDA1B1C1D1, точка E лежить на ребрі C1D1, Побудуйте точку X перетину прямої DE з площиною грані BB1C1C. Знайдіть ребро куба, якщо довжина відрізка EX дорівнює √13 см.
Відповідь. 6 см.