Розробки уроків - Геометрія 10 клас I семестр - 2017
УРОК 36. ЗОБРАЖЕННЯ ПЛОСКИХ І ПРОСТОРОВИХ ФІГУР У СТЕРЕОМЕТРІЇ
Формування компетентностей:
✵ предметна (математична) компетентність: удосконалити вміння виконувати зображення плоских і просторових фігур;
✵ ключові компетентності:
✵ спілкування державною мовою — уміння розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою;
✵ інформаційно-цифрова компетентність — уміння структурувати дані;
✵ уміння вчитися впродовж життя — аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником _______________________________________
2. Математичний диктант із подальшою самоперевіркою і самооцінюванням
Варіант 1 [2]
Трикутник A1B1C1 є паралельною проекцією правильного трикутника ABC (див. рис. 1). [Трикутник A1B1C1 є паралельною проекцією рівнобедреного прямокутного трикутника ABC, ∠ACB = 90° (див. рис. 2)].
Побудуйте зображення:
1) середньої лінії трикутника, яка паралельна стороні AB;
2) висоти [бісектриси] CD трикутника ABC;
3) бісектриси [медіани] BN трикутника ABC;
4) центра кола, вписаного в трикутник ABC [центра кола, описаного навколо трикутника ABC];
5) правильного трикутника BCE [квадрата ACKM];
6) прямої, яка проходить через центр правильного трикутника BCE і перпендикулярна до сторони BE [прямої, яка проходить через центр квадрата ACKM і перпендикулярна до сторони AM].
ІІІ. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником _____________________________________
2. Додаткові завдання
1) Побудуйте зображення паралелепіпеда ABCDA1B1C1D1, якщо задано зображення точок A, A1, C і D1.
2) Трикутник A1B1C1 є зображенням прямокутного трикутника ABC, ∠ACB = 90°, AC:AB = 3:5. Побудуйте зображення центра кола, вписаного в трикутник ABC.
3) Побудуйте зображення описаної навколо кола трапеції, діагоналі якої рівні.
ІV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником ____________________________
2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою та взаємооцінюванням
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1) Паралелограм A1B1C1D1 є паралельною проекцією ромба ABCD. Побудуйте зображення бісектриси кута ABC |
1) Паралелограм A1B1C1D1 є паралельною проекцією квадрата ABCD. Побудуйте зображення бісектриси кута BCD |
2) У трикутнику ABC AB:BC = 1:3. Побудуйте зображення бісектриси, проведеної з вершини B цього трикутника |
2) У трикутнику ABC AC:BC = 3:4. Побудуйте зображення бісектриси, проведеної з вершини C цього трикутника |
3) Кути ромба відносяться як 1:2. Побудуйте зображення висот цього ромба, проведених із вершини тупого кута |
3) Одна із діагоналей ромба дорівнює його стороні. побудуйте зображення висот цього ромба, проведених із вершини гострого кута |
4) Побудуйте зображення перпендикуляра, проведено з вершини B правильного шестикутника ABCDEF на діагональ AD |
4) Побудуйте зображення перпендикуляра, проведено з вершини D правильного шестикутника ABCDEF на сторону AF |
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: __________________________________________
2. Додаткове завдання. Трикутник A1B1C1 є паралельною проекцією прямокутного трикутника ABC, ∠ACB = 90°, AC = BC√3. Побудуйте зображення бісектриси кута ABC.