Розробки уроків - Алгебра та початки аналізу 10 клас - 2018
УРОК 16 (резервна година). УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ «ФУНКЦІЇ, ЇХНІ ВЛАСТИВОСТІ ТА ГРАФІКИ»
Формування компетентностей: узагальнити і систематизувати знання учнів із теми «Функції, їхні властивості та графіки»; удосконалити вміння розв'язувати задачі з цієї теми;
предметна компетентність:
ключові компетентності:
✵ спілкування державною мовою — грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
✵ уміння вчитися впродовж життя — аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
✵ соціальна та громадянська компетентності — висловлювати власну думку, слухати і чути інших; аргументувати та відстоювати свою позицію;
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Фронтальна робота
1. Які види числових функцій ви знаєте?
2. Заповніть порожні комірки таблиці.
Вид функції |
Область визначення |
Множина значень |
Проміжки зростання і спадання |
Парність, непарність |
Лінійна: y = kx + b |
||||
Пряма пропорційність у = kx |
||||
Обернена пропорційність у = k/x |
||||
Квадратична функція f(x) = ax2 + bx + c |
||||
Функція y = √x |
||||
Функція y = |x| |
3. На основі яких властивостей функції можна зробити висновок про симетрію графіка функції:
1) відносно початку координат; 2) відносно осі ординат?
4. Використовуючи які властивості функцій, можна, не обчислюючи, порівняти значення виразів f(x1) і f(x2)?
5. За рахунок якої функції розширилися ваші знання видів функцій упродовж вивчення теми «Функції, їхні властивості та графіки»?
6. Із якими поняттями потрібно було попередньо ознайомитись, щоб засвоїти означення і властивості степеневої функції?
V. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота з підручником______________________________
2. Додаткові завдання
1) Порівняйте числа:
2) Спростіть вираз:
3) Знайдіть значення виразу:
4) Відомо, що Порівняйте:
а) f(0,098) і f(0,1); б) f(-49) і f(-50); в) f(-0,5) і f(0,5).
5) Чи належить графіку функції y = х9 точка A(-2,1;548,471)? Відповідь обґрунтуйте.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: ________________________________
2. Додаткове завдання. Спростіть вираз
Відповідь. 3b.