Розробки уроків - Алгебра та початки аналізу 10 клас - 2018
УРОК 23. ВЛАСТИВОСТІ ТА ГРАФІКИ ТРИГОНОМЕТРИЧНИХ ФУНКЦІЙ
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: сформувати вміння схематично будувати графіки тригонометричних функцій, ілюструвати властивості тригонометричних функцій за допомогою графіків;
ключові компетентності:
✵ уміння вчитися впродовж життя — визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети;
✵ соціальна та громадянська компетентності — співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі;
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником ____________________________
2. Робота в групах
Оберіть, хто з членів групи координуватиме роботу і відповідатиме за її кінцевий результат. Складіть план роботи. Розподіліть, хто який пункт плану виконуватиме. Розв’яжіть задачі. Обговоріть отримані розв’язки. Здайте роботи вчителеві на перевірку.
Задача 1. Знайдіть область визначення функції:
Задача 2. Знайдіть множину значень функції:
Задача 3. З’ясуйте, чи є задана функція парною або непарною:
Задача 4. Доведіть, що задана функція є періодичною з періодом T, якщо:
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
Скориставшись графіком функції y = f(x), зображеним на рисунку:
1) назвіть проміжки зростання і спадання та нулі функції;
2) знайдіть f(-5); f(-1); f(0); f(1).
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Графік і властивості функції y = sin x.
2. Графік і властивості функції y = cos x.
3. Графік і властивості функції y = tg x.
4. Графік і властивості функції y = ctg x.
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЙ
Робота з підручником ______________________________
VI. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота з підручником ______________________________
2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою і взаємооцінюванням
Варіант 1
1) Користуючись графіком функції y = sinx, з’ясуйте:
а) при яких значеннях x, що належать проміжку [0; 3π], функція y = sin x набуває значень, які дорівнюють: 0; 1; -1; додатних значень; від’ємних значень;
б) зростає чи спадає функція y = sin x на проміжку
2) Користуючись графіком функції y = ctgx, з’ясуйте, при яких значеннях x із проміжку функція y = ctgx набуває значень, що дорівнюють: 0; 1; -1; додатних значень.
Варіант 2
1) Користуючись графіком функції y = cosx, з’ясуйте:
а) при яких значеннях x, що належать проміжку [0; 3π], функція y = cosx набуває значень, які дорівнюють: 0; 1; -1; додатних значень; від’ємних значень;
б) зростає чи спадає функція y = sinx на проміжку
2) Користуючись графіком функції y = tgx, з’ясуйте, при яких значеннях x із проміжку [-π; 2π] функція y = tgx набуває значень, що дорівнюють: 0; 1; -1; від’ємних значень.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: _________________________________
2. Додаткове завдання. Знайдіть множину значень функції:
1) y = sinx, якщо
2) y = cosx, якщо
Відповідь.