Розробки уроків - Алгебра та початки аналізу 10 клас - 2018
УРОК 50. ПОВТОРЕННЯ ПОНЯТТЯ КОРЕНЯ n-ГО СТЕПЕНЯ ТА ЙОГО ВЛАСТИВОСТЕЙ, СТЕПЕНЕВОЇ ФУНКЦІЇ, ЇЇ ВЛАСТИВОСТЕЙ І ГРАФІКА
Формування компетентностей:
✵ предметна компетентність: узагальнити та систематизувати знання учнів із теми «Корінь n-го степеня, його властивості. Степеневі функції, їхні властивості та графіки»;
ключові компетентності:
✵ спілкування державною мовою — ставити запитання і розпізнавати проблему; грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень;
✵ уміння вчитися впродовж життя — визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Фронтальна робота
1. Сформулюйте означення кореня n-го степеня із дійсного числа a.
2. Сформулюйте означення арифметичного кореня n-го степеня. Чи правильно, що √9 = ±3?
3. Сформулюйте властивості арифметичного кореня n-го степеня.
4. Поясніть, як виконувати порівняння коренів з однаковими показниками. Наведіть приклади.
5. Поясніть, як внести множник під знак кореня.
6. Внесіть множник під знак кореня:
якщо x > 1;
якщо 0 < a < 3.
7. Поясніть, як винести множник із-під знака кореня.
8. Винесіть множник із-під знака кореня:
якщо a < 1;
якщо a > 3.
9. Сформулюйте означення степеня
10. Сформулюйте правила дій над степенями з раціональним показником.
11. Поясніть, як порівняти степені з раціональними показниками. Наведіть приклади.
12. Сформулюйте означення степеневої функції, наведіть її властивості.
ІV. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота з підручником ___________________________
2. Додаткові завдання
1) Спростіть вираз:
2) Знайдіть значення виразу:
3) Порівняйте числа:
4) Виконайте дії:
V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
Робота в малих групах
1. Спростіть вираз:
2. Знайдіть значення виразу:
3. Обчисліть:
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: _________________________________
2. Повторити: тригонометричні функції; тригонометричні рівняння.
3. Додаткове завдання. Порівняйте з нулем значення виразу:
Відповідь.