Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10 (ПРОДОВЖЕННЯ)

Урок 74. КІЛОГРАМ. ПОНЯТТЯ «ВАЖЧИЙ — ЛЕГШИЙ». РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ВИВЧЕННЯ МАСИ ОБ'ЄКТІВ

Мета: ознайомити учнів з одиницею вимірювання маси — кілограмом і практичним застосуванням цієї одиниці вимірювання, з поняттями «важчий — легший»; вчити розв'язувати задачі на визначення маси об'єктів; формувати навички обчислень у межах вивчених таблиць, уміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати увагу, мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба. (Робота з числовим віялом)

5 + 4 - 7 + 6 - 8 10 - 5 + 3 - 6 + 8

2. Математичний диктант

• Перший доданок 5, другий 4. Чому дорівнює сума? (9)

• Запишіть число, яке на 1 менше 7. (6)

• Я задумала число, додала до нього 3 і одержала 7. Яке число я задумала? (4)

• 9 мінус 6. (3)

• На скільки 7 менше 9? (на 2)

Самоперевірка (відповіді — на дошці: 9; 6; 4; 3; 2).

— Що цікавого помітили в послідовності відповідей? (Числа в порядку спадання.)

— На скільки найбільше число більше від найменшого? (9 більше 2 на 7)

— Яку величину вивчали на минулому уроці? (Літр)

— Що вимірюють літрами? (Кількість рідини, ємкість посуду.)

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Формування поняття «важчий — легший»

— Подивіться на ці два пакети.

— Чим вони схожі? (Вони однакові за кольором, за формою, за розміром.)

— Чим відрізняються? (Дати одному учневі потримати пакети в руках.)

— Що можна сказати? (Один пакет легший, інший важчий.)

— Виявляється, є властивість предметів, яку ми не завжди можемо побачити. Щоб виявити цю властивість, треба взяти предмети до рук. Коли ми говоримо легше або важче, то ми маємо на увазі властивість предметів, яка називається маса.

— Який прилад допоможе нам порівнювати маси предметів? (Терези)

— Які терези ви знаєте? (Магазинні, побутові, вантажні, аптечні.) Учитель демонструє учням безмін, чашкові ваги.

2. Робота за підручником (с. 81)

— Розгляньте малюнок. Масу можна виміряти зважуванням.

1 кілограм — одиниця вимірювання маси.

Для вимірювання маси на терезах використовують гирі.

У давні часи існували міри, які використовувалися тільки в одній країні: в Україні — пуд, в Англії — фунт. Людям щоразу доводилося пояснювати одне одному, яку масу вони позначають тією або іншою мірою. Тому вони домовилися використовувати однакові міри маси. Ви знаєте, що, купуючи картоплю в магазині, ми просимо зважити, наприклад, скільки? (2-3 кілограми)

— Кілограм — це міра маси, яку використовують люди в усьому світі. І всі розуміють одне одного, коли потрібно відміряти, наприклад, 2 кілограми.

А на письмі кілограм умовно позначають кг. Умовна позначка пишеться без крапки. (Запис на дошці.)

— Подивіться уважно на терези. На одну чашу ми поклали підручник, а на іншу зошит. Визначте що важче, що легше? (Підручник важчий від зошита, а зошит легший від підручника.)

— Як ви це визначили? (Якщо предмет важчий, то чаша терезів буде нижче.)

— А тепер спробуйте сформулювати це, використовуючи слово маса. (Якщо маса предмета важча, то чаша терезів буде нижче.)

— Зараз я покладу на терези пачку солі й гирю.

— Визначте, що важче — що легше? (Маси цих предметів однакові.)

— Якщо маси предметів однакові, тоді говорять, що чаші терезів перебувають у рівновазі.

Завдання 1

— Розгляньте терези. Хто легший: лисичка чи ведмедик? Як ви це визначили?

Завдання 2

— Розгляньте терези. Яка гиря привела терези у рівновагу, якщо маса одного кавуна 6 кг, а однієї дині — 3 кг?

Завдання 3

— Як можна за допомогою гир масою 1 кг, 2 кг, 5 кг зважити 7 кг горіхів? А 4 кг яблук? (На одну шальку — гирі 2 + 5 = 7, на другу — горіхи; на одну шальку — яблука і гирю 1 кг, на другу — гирю 5 кг.)

— Якщо за умовою задачі частину чогось витратили (відняли), то стало менше. Таку задачу розв’язують дією віднімання.

Завдання 4

— Скільки лимонів завезли у фруктовий відділ магазину? Скільки лимонів продали? Скільки кілограмів лимонів залишилося? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 5

— Скільки літрів компоту зварила мама? Скільки літрів компоту випили за обідом? Скільки літрів компоту залишилося? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над текстовою задачею

— Скільки ручок в Олі?

— Скільки ручок у Петрика?

— Як дізнатися, скільки ручок у Петрика? Яку дію використали? Чому? 2. порівняння виразу і числа з коментуванням

8 - 4 * 5 7 + 2 * 3 10 - 3 * 7

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— З якою величиною ознайомилися на уроці?

— Чим вимірюють масу?

— Який предмет допомагає виміряти масу?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.