Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10 (ПРОДОВЖЕННЯ)

Урок 77. ПЕРЕСТАВНИЙ ЗАКОН ДОДАВАННЯ. ОБЧИСЛЕННЯ ПРИКЛАДІВ ЗРУЧНИМ СПОСОБОМ. СКЛАДАННЯ РІВНОСТЕЙ І НЕРІВНОСТЕЙ ІЗ ПОДАНИХ ЧИСЕЛ

Мета: закріпити вміння застосовувати переставну властивість додавання під час обчислень; вчити обчислювати приклади зручним способом, складати рівності і нерівності із поданих чисел: розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Математичний диктант

• Число 3 збільшити на 7.

• Знайдіть суму чисел 6 і 4.

• На скільки 5 більше, ніж 3?

• На скільки 8 менше 10?

Взаємоперевірка робіт.

2. Гра «У лісовій школі»

Учитель на набірному полотні виставляє грибочки і звірів.

— Звірі одержали завдання порахувати, скільки всього грибочків? Білочка, їжачок і зайчик виконали завдання по-різному. Хто з них виконав завдання правильно?

— Усі вони виконали завдання правильно, тому що згадали переставний іакон додавання. Від зміни місць доданків сума не зміниться.

3. Робота за індивідуальними картками

Картка № 1

а) 4 + 6 - 3 = 1 + 1 + 8 =

7 - 3 + 5 = 2 + 8 - 9 =

б) У двох банках 4 л соку. У першій — 3 л. Скільки літрів соку в другій банці?

Картка № 2

а) 3 + 5 - 2 = 7 + 1 + 1 =

6 - 3 + 4 = 3 + 7 - 5 =

б) У двох кошиках 5 кг грибів. У другому кошику — 2 кг. Скільки кілограмів грибів у першому кошику?

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 84)

Завдання 1

— Скільки жовтих квітів у першому рядку? Скільки червоних квітів у першому рядку?

— Скільки всього квітів? Який приклад склали?

— Скільки жовтих квітів у другому рядку? Скільки червоних квітів у другому рядку?

— Скільки всього квітів? Який приклад склали?

— Кількість жовтих квітів позначимо маленькою латинською літерою а. Кількість червоних квітів позначимо маленькою латинською літерою b. Запишемо переставний закон додавання для будь-яких натуральних чисел.

а + b = b + а

Завдання 2

— Обчисліть зручним способом.

Висновок. Зручніше до більшого числа додавати менше число.

Завдання 3

— Обчисліть і зробіть висновки.

— Доданків може бути не тільки два, але й більше. Як би ми не переставляли доданки, сума буде однаковою, тому що сума — це результат об’єднання. Тут важливо — скільки всього, а не в якому порядку додавати.

Завдання 4

— Складіть 4 рівності і 4 нерівності, використовуючи числа: 7; 3; 4; 8; 5; 2.

— Прочитайте рівності. Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «більше».

— Прочитайте нерівності, в яких ви поставили знак «менше».

Завдання 5

— Хто важчий? Поясніть свою відповідь. (Лисичка, бо на шальці біля білочки стоїть гиря,.)

Завдання 6

— Складіть і розв’яжіть приклади від Плюса Плюсовича і Мінуса Мінусовича. Поставте відповідно знаки « + » чи «-». (9 - 2 - 2 + 1 = 6; 6 + 3 - 1 + 2 = 10; 4 + 3 - 1 + 3 = 9; 5 + 5 - 5 + 3 = 8)

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язання прикладів з коментуванням

1 + 9 2 + 3 + 5 3 + 2 = 2 + ...

9 + 1 5 + 3 + 2 3 + ... = 4 + 3

2. порівняння виразів

4 + 3 ... 10 - 3 6 - 3 ... 8 5 + 2 ... 4

8 + 1 ... 5 + 3 5 ... 7 + 0 3 + 2 ... 9 - 4

3. Логічна задача

Троє друзів — Вітя, Сергій і Коля — розфарбовували малюнки олівцями трьох кольорів: червоним, синім, зеленим. Вітя розфарбовував не червоним і не синім олівцем, Коля — не синім. Яким олівцем користувався кожний з хлопчиків?

червоним

синім

зеленим

Вітя

-

-

+

Сергій

-

+

-

Коля

+

-

-

Відповідь: Вітя — зеленим, Сергій — синім, Коля — червоним.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Вставте пропущене число:

— Як дізналися, яке число необхідно вставити?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити