Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік
НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 11 ДО 20. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 20 НА Основі НУМЕРАЦІЇ
Урок 80. ЧИСЛА 11 -20. ЛІЧБА ВІД 10 ДО 20.
Мета: ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел другого десятка; закріплювати вміння і навички додавати і віднімати в межах 10; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. УСНА ЛІЧБА
1. Гра «Ланцюжок»
2. Математичний диктант
✵ Число 3 збільшити на 7;
✵ 10 зменшити на 9.
✵ Перший доданок — 1, другий доданок — 9. Чому дорівнює сума?
✵ Число 2 плюс 8 мінус 9;
✵ 10 мінус 7 плюс 0.
✵ Запиши «сусідів» числа 9; попереднє число до числа 7; наступне число за числом 4.
3. Веселі задачі
✵ У небі веселка сміється з гори,
Які ж різнобарвні її кольори!
Червоні, оранжеві, жовті горять.
Зелений і синій — ось їх вже і п’ять.
Фіолетовий є і голубий, мов блакить.
Скільки ж-то всіх їх? Ану, полічіть!
✵ Через поле навпростець
Дибав сірий баранець.
Три овечки за собою
Вів горою з водопою.
Ви уважно полічіть,
Скільки їх усіх, скажіть.
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Повторення чисел першого десятка
Каліграфічна хвилинка
— Запишіть числа від 1 до 10 (під диктовку вчителя).
Конкурс «красунь» (вибрати найкраще число з написаних).
2. Робота з індивідуальним матеріалом
— Викладіть на парту 8 кружечків. Додайте до них ще 1 кружечок.
— Скільки стало кружечків? (8 + 1 = 9)
— Викладіть на парту 9 квадратиків. Додайте до них ще 1 квадратик.
— Скільки стало квадратиків? (9 + 1 = 10)
— Візьмемо 10 паличок і зв’яжемо їх у пучок. Одержимо 1 десяток паличок.
— Десять одиниць — це десяток.
— Є предмети, які легше рахувати десятками: яйця, ґудзики, горіхи.
3. Робота за підручником (с. 87)
— Розгляньте малюнки. Скільки олівців у коробці?
— Скільки окремих олівців?
Учні називають кількість олівців у кожному конкретному випадку, читають способи утворення і назви чисел від 11 до 20.
Завдання 1
— Полічіть від 10 до 20 (у парах, «ланцюжком», хором тощо).
4. Гра «Магазин»
На столі вчителя розкладені зошити. Виходять «покупці» і замовляють, насамперед, 1 десяток і 5 зошитів, а «продавець» відпускає.
Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Лічба предметів десятками за предметними малюнками
2. Робота з геометричним матеріалом
— Накресліть відрізки завдовжки 10 см і 1 см.
— Який відрізок довший? На скільки більше?
— Який відрізок коротший? На скільки коротший?
— Як порівняти два числа?
3. Самостійна робота
1 + 3 + 6 8 - 5 + 3 9 - 6 - 0
4 + 5 + 1 9 - 4 + 5 7 - 2 - 2
4. Логічна задача
Серед трьох футбольних м’ячів червоний м’яч важчий коричневого, а коричневий — важчий зеленого. Який м’яч найважчий? (Червоний)
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Полічіть від 10 до 20.