Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10 (ПРОДОВЖЕННЯ)

Урок 65. ПЕРЕВІР СВОЇ ЗНАННЯ. УЗАГАЛЬЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Мета: перевірити знання таблиць додавання і віднімання чисел 1-5; узагальнити і систематизувати знання учнів; виховувати культуру письма, інтерес до навчання

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба. Робота з числовим віялом

• Збільшити на 3 числа 2; 7; 3; 6; 5.

• Зменшити на 4 числа 10; 8; 4; 9; 7; 6.

2. Складання й розв'язування прикладів за структурними записами

3. Робота над задачами

Женя розв’язав 4 задачі, а Оля — на 2 задачі більше. Скільки задач розв’язала Оля? (6)

— Якою дією розв’язували задачу? ( +) Чому вибрали дію додавання? Бабусі 9 років. Онукові — 5 років. На скільки років онук молодше бабусі?

(Це — задача «нісенітниця», тому її розв’язувати не треба.)

Гном знайшов у лісі 5 шишок і кілька жолудів. На скільки більше шишок, ніж жолудів, знайшов Гном?

— Чи можливо розв’язати таку задачу? Чому?

— У задачі мають бути обов’язково: умова, питання, розв’язання, відповідь. У нас бракує даних в умові.

— Доповніть умову, щоб можна було розв’язати задачу.

— А чи можна розв’язати таку задачу?

Гном знайшов у лісі 6 шишок і 3 жолуді? (Ні)

— Чому? (Немає питання, отже, це не задача, а розповідь.)

Фізкультхвилинка

ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Робота за підручником (с. 72)

Завдання 1

— Складіть з числами 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9 по 4 рівності на додавання і віднімання.

Зразок:

4 + 2 = 6

8 - 3 = 5

Завдання 2

— Складіть з числами 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9 десять нерівностей, використовуючи знаки «>» і «<».

Зразок:

8 > 7

4 < 6

Завдання 3

— Перший доданок 4, другий 5. Знайдіть суму.

— Зменшуване 5, від’ємник 4. Знайдіть різницю.

Завдання 4

— У Знайка було 3 диски з казками, а музичних дисків — на 5 більше. Скільки музичних дисків було у Знайка?

Завдання 5

У бабусі було 10 гусей. 8 гусей паслося на бережку, а ще кілька плавало в озері. Скільки гусей плавало в озері? Скористайтеся рівністю: 8 + O = 10.

Завдання 5

На Різдво 5 дітей колядували. Їх пригостили печивом і цукерками. Кожен отримав по 1 цукерці і по 1 печиву. Скільки всього солодощів наколядували діти?

Завдання 6

— Розгляньте малюнок. Якої частинки бракує в килимку для комп’ютерної мишки?

2. Робота над задачею на різницеве порівняння

У гаражі стояло 7 вантажівок і 5 легкових автомобілів. На скільки вантажівок більше, ніж легкових автомобілів?

— Скільки вантажівок?

— Скільки легкових автомобілів?

— Повторіть питання задачі.

— Як порівняти два числа? (Треба від більшого відняти менше.)

3. Завдання на розвиток логічного мислення

У гномів є ковпаки: синій, червоний і зелений. У Біма не зелений; у Бама не зелений і не червоний, у Бома не червоний. Який ковпачок у кожного гнома?

синій

червоний

зелений

Бім

-

+

-

Бам

+

-

-

Бом

-

-

+

— Якщо в Біма не зелений ковпак, то він може бути... (червоним або синім).

Якщо в Бама не зелений і не червоний, то він... (синій).

Якщо в Бома не червоний, то він може бути... (зеленим, тому що синій — у Бама).

Якщо в Бама не зелений, то в нього... (червоний).

Висновок: у Бама — синій, у Біма — червоний, у Бома — зелений.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що ми сьогодні робили на уроці?

— Яке завдання було складним, а яке — легким?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.