Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 11 ДО 20. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 20 НА Основі НУМЕРАЦІЇ

Урок 85. РОЗРЯДНА ТАБЛИЦЯ. ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ ДЕСЯТКІВ І ОДИНИЦЬ У ЧИСЛІ. ПЕРЕТВОРЕННЯ ОДИНИЦЬ ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИНИ. ВИМІРЮВАННЯ І ЗАПИСУВАННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ

Мета: ознайомити учнів з розрядною таблицею; вчити визначати кількість десятків і одиниць у числі, перетворювати одиниці вимірювання довжини, вимірювати і записувати довжини відрізків; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Закінчи речення»

— 11 — це 10 і ...

— 13 — це 10 і ...

— 15 — це 10 і ...

— 17 — це 10 і ...

— 18 — це 10 і ...

2. Розв'язування задач

• Мама купила 1 десяток яблук і ще 5. Скільки всього яблук купила мама?

• На столі лежить 1 десяток зошитів у клітинку, а в лінію — на 2 зошити менше. Скільки зошитів у лінію лежить на столі?

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота з матеріалом для лічби

— Візьмемо 10 паличок і зв’яжемо їх у пучок.

— Скільки паличок у пучку? (10, або 1 десяток)

— Запишемо це число за допомогою цифр.

— Якими цифрами запишемо число 10? (Число 10 ми записали цифрою 1, а так як одиниць немає, то на їхньому місці пишемо 0.)

— До 10 паличок додамо 1 паличку.

— Скільки стало паличок? (11, або 1 десяток і 1 одиниця)

— Число 11 записуємо цифрами 1 і 1, де 1 — це десяток і 1 — це одиниці.

— До 10 паличок додамо 3 палички.

— Скільки стало паличок? (13, або 1 десяток і 3 одиниці)

— Число 13 записуємо цифрами 1 і 3, де 1 — це десяток і 3 — це одиниці. Візьмемо 2 пучки по 10 паличок.

— Скільки всього паличок? (20, або 2 десятки)

— Число 20 записуємо цифрами 2 і 0, де 2 — це десятки, а одиниць немає, тому на їхньому місці ставимо 0.

2. Визначення кількості десятків і одиниць у числах 17; 18; 16; 19

Учитель звертає увагу учнів на те, що одиниці написані на першому місці, якщо рахувати справа наліво.

3. Робота за підручником (с. 92)

Завдання 1

— Розгляньте розрядну таблицю.

— Що написано у першому стовпчику, якщо рахувати справа наліво? А у другому?

— Прочитайте записані у розрядній таблиці числа.

— Число 12 містить 1 десяток і 2 одиниці. Скільки десятків і скільки одиниць містять числа: 10; 11; 13; 19; 20?

— Яке число найменше?

— Яке найбільше?

Завдання 2

— Перетворіть одиниці вимірювання довжини за зразком. (Вправа виконується з коментуванням.)

Завдання 3

— Розгляньте малюнок. Хто вищий? Хто нижчий?

— Запишіть зріст солдатика і офіцера у сантиметрах; у дециметрах і сантиметрах.

— На скільки офіцер вищий, ніж солдатик?

Завдання 4

— Скільки відрізків? Назвіть їх.

— Виміряйте довжину відрізків і відповідь запишіть у сантиметрах; у дециметрах і сантиметрах.

Завдання 5

— Які фігури ви бачите на малюнку? Знайдіть «зайву».

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Упізнай число»

— Яке число складається з: 1 десятка 2 одиниць; 1 десятка 4 одиниць; 1 десятка 6 одиниць; 1 десятка 9 одиниць; з 2 десятків?

2. Складання і розв'язування задач за коротким записом

— Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше від другого?

3. Логічна задача

На дереві сиділо 5 горобців і 3 синиці. 4 пташки полетіло. Чи був серед них хоча б один горобець? (Так)

4. Гра «Хто швидше?»

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Назвіть числа, записані цифрами 1 і 8; 1 і 5; 2 і 0.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити