Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 11 ДО 20. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 20 НА Основі НУМЕРАЦІЇ

Урок 86. ПРОСТОРОВІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ (КУБ, КУЛЯ, ЦИЛІНДР). СКЛАДАННЯ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ ЗА ТАБЛИЦЕЮ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з просторовими геометричними фігурами (кубом, кулею, циліндром); учити складати і розв'язувати приклади за таблицею; розвивати вміння розв'язувати задачі вивчених видів; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Кругові приклади

7 + 3 1 + 6 6 + 2

8 + 1 10 - 4 9 - 8

2. Математичний диктант

✵ Запишіть «сусідів» числа 9.

✵ Запишіть попереднє число до числа 8.

✵ Запишіть наступне число до числа 4.

✵ Збільшіть 2 на 6.

✵ Перший доданок 2, другий доданок 7. Чому дорівнює сума?

✵ 10 зменшити на 6.

✵ Запишіть числа 11; 14; 17.

✵ Запишіть попереднє число до числа 16.

✵ Запишіть наступне число до число 18.

3. Гра з монетами

Учитель виставляє монети 10 к., 5 к., 2 к., 1 к.

— Які двоцифрові числа можна утворити за допомогою цих монет?

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 93)

— Розгляньте малюнки. Які геометричні фігури ви бачите?

— Куб, куля, циліндр — це просторові геометричні фігури.

Завдання 1

— Назвіть предмети, що мають форму куба, кулі, циліндра. (Коробка, кімната, акваріум, м’яч, вітамінка, каструля, чашка...)

Завдання 2

— Розгляньте таблицю. Що записано у першому рядку? у другому? у третьому?

— Складіть і розв’яжіть приклади за таблицею.

Завдання 3

— Складемо і розв’яжемо задачі за малюнками.

— Скільки літрів води у відрі? Скільки літрів долили з банки? Складіть умову першої задачі. Яке запитання? Скажіть розв’язання і відповідь.

— Скільки літрів у першій банці? у другій? Складіть умову другої задачі. Яке запитання? Скажіть розв’язання і відповідь.

Завдання 4

— Скільки цукру привезли в їдальню? Скільки цукру використали? Скільки кілограмів цукру залишилось у їдальні? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 5

— Яка маса бочки з медом 9 кг? Скільки стала важити бочка, коли половину меду з’їли? (5 кг) Яка маса половини меду? (4 кг) Яка маса порожньої бочки? (1 кг)

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота з матеріалом для лічби

У вчителя — пучок з 10 паличок та окремі палички.

За допомогою паличок учитель показує числа 11; 12; 13; 20; 14.

Міркування учнів. У пучку 10 паличок і 1 паличка — це 11. У цьому числі 1 десяток і 1 одиниця.

2. Розв'язування прикладів з коментуванням

3 + 3 + 4 7 - 1 + 0 5 + 5 - 3

7 - 4 - 2 8 - 1 - 1 8 - 2 - 1

3. Робота над текстовою задачею

На подвір’ї гралися 7 хлопчиків і 3 дівчинки. Петрик, Аліна і Сергій пішли додому. Скільки хлопчиків залишилося на подвір’ї? Скільки дівчаток?

— Скільки хлопчиків гралося на подвір’ї?

— Скільки хлопчиків пішло додому?

— Скільки дівчаток гралося на подвір’ї?

— Скільки дівчаток пішло додому? Як дізналися?

4. Гра «Вставте пропущений знак»

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Пряма й зворотна лічба в межах 20.

— Прочитайте записані числа: 14; 16; 17; 18;20.

— Скільки десятків та одиниць у числах 12; 13; 15; 19?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити