Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 11 ДО 20. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 20 НА Основі НУМЕРАЦІЇ

Урок 90. ЗАПИСУВАННЯ ЧИСЕЛ ПІД ДИКТОВКУ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 12 + 1; 13 - 1. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ І ОДИНИЦЬ ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИНИ. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: формувати в учнів уміння записувати числа під диктовку, виконувати додавання і віднімання виду 12 + 1; 13 - 1 на основі знань про попереднє й наступне число, порівнювати числа й одиниці вимірювання довжини, розв'язувати задачі; розвивати увагу, мислення дітей; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба. Робота з числовим віялом

• Чому дорівнює різниця в прикладах: 10 - 3; 7 - 5; 9 - 6?

• Чому дорівнює сума в прикладах: 4 + 6; 2 + 8; 4 + 4?

• Із прикладу на додавання складіть два приклади на віднімання.

2 + 8 = 10

• Скільки сантиметрів в 1 дм 4 см; 1 дм 7 см; 2 дм?

• Збільшіть на 1 числа: 0; 1; 9.

• Зменшіть на 1 числа: 1; 8; 10.

2. Гра «Назви пропущені числа»

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Підготовча робота

На дошці записані приклади.

1 + 1 2 + 1 3 + 1 4 + 1 5 + 1

6 + 1 7 + 1 8 + 1 9 + 1

— Прочитайте тільки відповідь. Що ви одержали? (Послідовний ряд чисел від 2 до 10)

— Як він утворювався? (Додавали до числа 1.)

— Тоді, що означає додати до числа? (Одержати наступне число.)

2. Пояснення нового матеріалу

— Продовжимо додавати по 1, починаючи з 10 і до 20.

— Які числа одержали? (Наступні)

— А тепер будемо віднімати по 1, починаючи з 20.

— Які числа одержали? (Попередні)

3. Робота за підручником (с. 97)

Завдання 1

Математичний диктант

• Назвіть число, наступне до числа: 17; 19; 10; 15.

• Назвіть число, що передує числу: 16; 17; 12; 20; 6.

• Запишіть числа від 10 до 20.

• Запишіть числа від 20 до 10.

Завдання 2

— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (12 + 1; 14 - 1.14 + 1; 16 - 1)

— Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку спадання. (19 + 1; 18 + 1; 17 + 1; 15 + 1; 13 - 1; 11 - 1)

— Прочитайте суми. Прочитайте різниці.

Завдання 3

— Знайдіть суму і різницю чисел 10 і 1. Запишіть відповідні рівності.

Завдання 4

— Розв’яжіть чарівні «ланцюжки».

— Прочитайте вирази так, щоб відповіді були у порядку зростання. (14 - 1 + 1 - 1; 11 + 1 + 1 + 1; 15 + 1 + 1 - 1; 18 - 1 - 1 + 1)

Завдання 5

— Порівняйте за зразком.

— Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «більше».

— Прочитайте нерівності, в яких ви поставили знак «менше».

Завдання 6

— Скільки літрів узвару в каструлі? Скільки узвару в глечику? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 7

— Скільки льодяників лежало в цукерниці? Скільки льодяників поклали в цукерницю? Скільки льодяників стало? Скільки льодяників було в цукерниці спочатку? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 8

— Скільки горішків було у Захарка? Скільки горішків було у Тарасика? Скільки горішків віддав Захарко Тарасику? (2)

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна вправа

— До якого числа необхідно додати 1, щоб одержати 13; 16; 20?

— Від якого числа треба відняти 1, щоб одержати 10; 14; 12?

2. Робота над текстовою задачею

Було — 9 пиріжків З’їли — 7 пиріжків Залишилося — ?

— Яку дію використали для розв’язання задачі? (Віднімання)

9 - 7 = 2 (п.)

3. Логічна задача

Марійка має дві ляльки, три яблуки, одну шоколадку, два апельсини, п’ять персиків і один велосипед. Скільки фруктів має Марійка?

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Наведіть приклади на додавання і віднімання одиниці у межах 20.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.