Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік
НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 11 ДО 20. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 20 НА Основі НУМЕРАЦІЇ
Урок 93. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ, ПОВ'ЯЗАНІ З НУМЕРАЦІЄЮ. ПАРНІ І НЕПАРНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ БЕЗ ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК ВИДУ 13 + 4; 16 - 3. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: ознайомити учнів з парними і непарними числами; учити дітей додавати і віднімати двоцифрові числа без переходу через десяток виду 13 + 4; 16 - 3; розвивати навички додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією, вміння розв'язувати задачі; виховувати колективізм, вміння працювати у групі.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Математичний диктант
✵ Запишіть число, у якому 1 десяток 7 одиниць; 1 десяток 3 одиниці; 2 десятки.
✵ Число 15 зменшити на 15.
✵ Число 14 збільшити на 1.
✵ Запишіть різницю чисел 11 і 1.
✵ Суму чисел 10 і 6 зменшити на 1.
✵ Різницю чисел 12 і 10 збільшити на 3.
2. Розв'язування задач. Робота із числовим віялом
✵ Бібліотекар видав одному учневі 3 книги, а другому — 5 книг. Скільки всього книг видав бібліотекар?
✵ В альбомі 18 сторінок. Оленка розфарбувала 10 сторінок. Скільки сторінок залишилося розфарбувати Оленці?
✵ У понеділок у класі чергували 4 учні, а у вівторок — 7 учнів. На скільки більше учнів чергувало у вівторок, ніж у понеділок?
3. Гра «Налови рибки»
Біля дошки — 2 команди.
— Хто швидше виконає завдання?
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 100)
Завдання 1
— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази, що є сумами. Прочитайте вирази, що є різницями. Прочитайте вираз із найменшою відповіддю; із найбільшою відповіддю.
Завдання 2
— Встановіть закономірність, продовжіть числовий ряд.
— Числа 0; 2; 4... — це парні числа. Числа 1; 3; 5... — це непарні числа.
— Наведіть свої приклади парних і непарних чисел.
Завдання 3
— Розгляньте зразок. Поясніть прийом обчислення прикладів 13 + 4 і 16 - 3. Що однакового у розв’язанні цих виразів? Розв’яжіть за зразком приклади 12 + 8 і 18 - 4.
Завдання 4
— Розв’яжіть «ланцюжки». Який «ланцюжок» закінчується парним числом?
Завдання 5
— Скільки великих пасок спекла бабуся? Скільки маленьких пасок спекла бабуся? Скільки всього пасок спекла бабуся? Прочитайте вираз до першого питання задачі; до другого.
— Що означає кожне число у цьому записі?
Завдання 6
— Скільки дівчаток сиділо у першому ряду? Скільки дівчаток сиділо в другому ряду? Скільки дівчаток сиділо в двох рядах? Запишіть розв’язання за зразком попередньої задачі.
Завдання 7
— Розгляньте малюнок. Скільки кінців у стрічки? у трьох стрічок? у трьох з половиною стрічок?
Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Випишіть вирази зі значенням 5
10 - 4 10 - 5 5 - 5 2 + 3 4 + 6 9 - 4
7 - 2 8 - 4 0 + 5 1 + 5 9 - 6 7 - 3
2. Читання виразів у різні способи з опорою на таблиці на дошці
додати |
відняти |
плюс |
мінус |
збільшити |
зменшити |
— Як можна прочитати вирази: 5 + 2 = 7; 10 - 4 = 6?
3. Самостійна робота
1 варіант — 1-ша задача
Було — 16 коробок
Віднесли — 6 коробок
Залишилося —?
2 варіант — 2-га задача
Було — 16 коробок
Принесли — 1 коробку
Стало — ?
4. Логічна задача
Наталя, Оля та Оленка писали контрольну роботу. Оля здала роботу не останньою, а Наталя — раніше від Олі. У якому порядку дівчата здали роботу? (Наталя, Оля, Оленка)
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
Гра «Закінчи речення»
— Я зрозумів, що...
— Було цікаво...
— Здалося складним...
— Мені захотілося...
— У мене вийшло...
— На наступному уроці ми...