Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 11 ДО 20. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 20 НА Основі НУМЕРАЦІЇ

Урок 93. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ, ПОВ'ЯЗАНІ З НУМЕРАЦІЄЮ. ПАРНІ І НЕПАРНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ БЕЗ ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК ВИДУ 13 + 4; 16 - 3. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з парними і непарними числами; учити дітей додавати і віднімати двоцифрові числа без переходу через десяток виду 13 + 4; 16 - 3; розвивати навички додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією, вміння розв'язувати задачі; виховувати колективізм, вміння працювати у групі.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Математичний диктант

• Запишіть число, у якому 1 десяток 7 одиниць; 1 десяток 3 одиниці; 2 десятки.

• Число 15 зменшити на 15.

• Число 14 збільшити на 1.

• Запишіть різницю чисел 11 і 1.

• Суму чисел 10 і 6 зменшити на 1.

• Різницю чисел 12 і 10 збільшити на 3.

2. Розв'язування задач. Робота із числовим віялом

• Бібліотекар видав одному учневі 3 книги, а другому — 5 книг. Скільки всього книг видав бібліотекар?

• В альбомі 18 сторінок. Оленка розфарбувала 10 сторінок. Скільки сторінок залишилося розфарбувати Оленці?

• У понеділок у класі чергували 4 учні, а у вівторок — 7 учнів. На скільки більше учнів чергувало у вівторок, ніж у понеділок?

3. Гра «Налови рибки»

Біля дошки — 2 команди.

— Хто швидше виконає завдання?

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 100)

Завдання 1

— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази, що є сумами. Прочитайте вирази, що є різницями. Прочитайте вираз із найменшою відповіддю; із найбільшою відповіддю.

Завдання 2

— Встановіть закономірність, продовжіть числовий ряд.

— Числа 0; 2; 4... — це парні числа. Числа 1; 3; 5... — це непарні числа.

— Наведіть свої приклади парних і непарних чисел.

Завдання 3

— Розгляньте зразок. Поясніть прийом обчислення прикладів 13 + 4 і 16 - 3. Що однакового у розв’язанні цих виразів? Розв’яжіть за зразком приклади 12 + 8 і 18 - 4.

Завдання 4

— Розв’яжіть «ланцюжки». Який «ланцюжок» закінчується парним числом?

Завдання 5

— Скільки великих пасок спекла бабуся? Скільки маленьких пасок спекла бабуся? Скільки всього пасок спекла бабуся? Прочитайте вираз до першого питання задачі; до другого.

— Що означає кожне число у цьому записі?

Завдання 6

— Скільки дівчаток сиділо у першому ряду? Скільки дівчаток сиділо в другому ряду? Скільки дівчаток сиділо в двох рядах? Запишіть розв’язання за зразком попередньої задачі.

Завдання 7

— Розгляньте малюнок. Скільки кінців у стрічки? у трьох стрічок? у трьох з половиною стрічок?

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Випишіть вирази зі значенням 5

10 - 4 10 - 5 5 - 5 2 + 3 4 + 6 9 - 4

7 - 2 8 - 4 0 + 5 1 + 5 9 - 6 7 - 3

2. Читання виразів у різні способи з опорою на таблиці на дошці

додати

відняти

плюс

мінус

збільшити

зменшити

— Як можна прочитати вирази: 5 + 2 = 7; 10 - 4 = 6?

3. Самостійна робота

1 варіант — 1-ша задача

Було — 16 коробок

Віднесли — 6 коробок

Залишилося —?

2 варіант — 2-га задача

Було — 16 коробок

Принесли — 1 коробку

Стало — ?

4. Логічна задача

Наталя, Оля та Оленка писали контрольну роботу. Оля здала роботу не останньою, а Наталя — раніше від Олі. У якому порядку дівчата здали роботу? (Наталя, Оля, Оленка)

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Закінчи речення»

— Я зрозумів, що...

— Було цікаво...

— Здалося складним...

— Мені захотілося...

— У мене вийшло...

— На наступному уроці ми...






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.