Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 11 ДО 20. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 20 НА Основі НУМЕРАЦІЇ

Урок 94. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗІВ. ПРЯМА ТА ОБЕРНЕНА ЗАДАЧІ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ДВІ ДІЇ. ПОБУДОВА ВІДРІЗКІВ

Мета: ознайомити учнів з прямою та оберненою задачами; вдосконалювати обчислювальні навички під час розв'язування прикладів на дві дії, порівняння виразів; вчити будувати відрізки; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Математичний диктант

• До 10 додати 5.

• Знайти суму 7 і 2.

• Яке число більше, 17 або 18?

• Знайти різницю чисел 9 і 4.

• 17 зменшити на 7.

• 4 плюс 10.

• Яке число іде за числом 15?

• Яке число стоїть між числами 17 і 19?

• 10 мінус 8.

• Я задумала число, додала до нього 6 й одержала 18. Яке число я задумала?

2. Веселі задачі (див. Додаток на с. 64)

3. Гра «Хто швидше?»

Біля дошки — 3 команди.

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 101)

Завдання 1

— Порівняйте вирази. Прочитайте рівності.

— Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «більше».

— Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «менше».

Завдання 2

— Порівняйте і розв’яжіть задачі. Чим вони схожі? Чим відрізняються? Скористайтеся підказками.

— Прочитайте першу задачу. Скільки коників розписала майстриня? Скільки півників розписала майстриня? Яке запитання задачі? Скажіть розв’язання і відповідь.

— Скористайтеся підказкою. Це пряма задача.

— Прочитайте другу задачу. Скільки коників розписала майстриня? Скільки всього іграшок розписала майстриня? Яке запитання задачі? Скажіть розв’язання і відповідь.

— Скористайтеся підказкою. Це обернена задача.

— Прочитайте третю задачу. Скільки півників розписала майстриня? Скільки всього іграшок розписала майстриня? Яке запитання задачі? Скажіть розв’язання і відповідь.

— Скористайтеся підказкою. Це обернена задача.

— В оберненій задачі те, що було невідомим, стає відомим, і навпаки.

— Скільки обернених задач ми склали до однієї прямої? Чому?

Завдання 3

— Прочитайте вирази. Розв’яжіть лише ті, що містять дві дії. Прочитайте приклади так, щоб відповіді звучали у порядку спадання. (19 - 5 + 4; 10 + 7 - 3; 20 - 10 + 3; 17 + 2 - 9; 12 + 4 - 10).

Завдання 4

— Яку відстань проповз черв’ячок? Яку відстань проповзла гусінь? На- кресліть відстань, яку проповзла гусінь.

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «склади та розв’яжи»

— Запишіть 5 прикладів на віднімання з відповіддю 6.

10 - 4 = 6 9 - 3 = 6 8 - 2 = 6 16 - 10 = 6 6 - 0 = 6

— Складіть 6 прикладів на додавання з відповіддю 10.

5 + 5 = 10 7 + 3 = 10 9 + 1 = 10

6 + 4 = 10 10 + 0 = 10 8 + 2 = 10

2. Розв'язування текстової задачі

Маша засушила 19 дубових і кленових листків. Кленових листків було 9. Скільки дубових листків засушила Маша?

Відповідь:

— Скільки всього листочків засушила дівчинка?

— Скільки кленових листочків засушила дівчинка?

— Як дізнатися, скільки дубових листочків засушила дівчинка?

19 - 9 = 10 (л.)

— Чому використовували дію віднімання?

3. Розв'язування логічної задачі

Вік трьох дівчаток 11; 12; 14 років. Скільки років кожній з них, якщо Оля молодша від Тамари, а Тамара молодша від Марини? (Олі — 11 років, Тамарі — 12 років, Марині — 14 років.)

4. Гра «Ланцюжок»

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра «Встаньте, числа, по порядку»

Учитель роздає дітям картки із числами 13; 18; 11; 12; 15; 17; 14; 16; 19; 20.

За командою вчителя «Встаньте, діти, у порядку зростання» діти займають відповідні місця.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.