Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 99. ЧИСЛА ВІД 40 ДО 99. УТВОРЕННЯ ЧИСЕЛ. ПОПЕРЕДНЄ І НАСТУПНЕ ЧИСЛА

Мета: ознайомити учнів з утворенням і назвами чисел від 40 до 99; вправляти у знаходженні значень виразів; розвивати вміння розв'язувати задачі; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба

1) Повторення складу чисел.

2) Назвіть «сусідів» чисел 29; 35; 30; числа, більші, ніж 24, але менші за 39.

2. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Продовжте ряд чисел.

10; 8; 11; 9; 12; 10; 13; ?; ?.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовча робота

Як і на попередньому уроці, потрібно, використовуючи різний демонстраційний матеріал для лічби (палички, олівці, кубики, ґудзики, різні предметні картинки), вправляти дітей у лічбі.

— Покладіть три десятки паличок. Додайте ще 9 паличок. Скільки стало?

— До 39 додамо ще 1 паличку. Скільки стане?

2. Робота за підручником (с. 106)

Завдання 1

— Скільки олівців у 4 коробках? Яке число наступне до числа 40?

— 4 десятки, або сорок, та ще один олівець — сорок один олівець. 4 десятки та ще одиниця — сорок один. Яким буде наступне число?

Завдання2

— Скільки ґудзиків на кожному малюнку?

Завдання 3

— Маємо сорок дев’ять ґудзиків. Додамо один ґудзик до дев’яти. Утвориться ще один десяток. Отже, отримали 5 десятків, або 50.

Завдання 4

— Назвіть усі числа від 30 до 40; від 41 до 50; від 65 до 85; від 89 до 98.

3. Первинне закріплення

1) Учитель показує 4 пучки і 2 окремі палички, 6 пучків і 9 паличок тощо.

— Скільки всього паличок?

2) Назвіть усі числа від 60 до 70, від 58 до 68 тощо.

3) Назвіть попереднє і наступне числа до чисел 50; 85 тощо.

Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Знаходження значень виразів

17 - 7 + 3 8 + 2 + 4 19 - 9 + 1

2. Розв'язування задачі

• У каністрі було 10 л бензину. В неї долили 6 л. Скільки літрів бензину стало в каністрі?

На дошці — коротка умова задачі.

Учні середнього рівня розв’язують задачі під керівництвом учителя, а високого — самостійно.

3. Лічба у межах 99

4. Закріплення уявлень про літр і кілограм

Дописавши найменування до записаних на дошці чисел (10 кг і 5 кг, 4 л і 14 л), можна запропонувати дітям скласти завдання за цими даними. Наприклад:

• В одному кошику 10 кг яблук, в іншому — 5 кг.

На скільки кілограмів яблук у першому кошику більше, ніж у другому? Задача розв’язується усно.

— Змініть питання так, щоб задача розв’язувалася додаванням.

5. Розв'язування задачі

В одній вазі лежало 20 пряників, а у другій — 15. З першої вази взяли 10 пряників, а з другої — 5. У якій вазі залишилося більше пряників?

6. Розв'язування логічного завдання

Катя виліпила з пластиліну слона, зайця і верблюда. Яку фігуру Катя виліпила раніше, якщо слон з’явився пізніше за усіх, а верблюд не раніше зайця? (Зайця)

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на уроці?

— Яке завдання було найцікавішим?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.