Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 100. ЛІЧБА ВІД 20 ДО 99. ПОРІВНЯННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ. ПРИЛІЧУВАННЯ Й ВІДЛІЧУВАННЯ ПО 1. СКЛАДАННЯ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: вправляти учнів у лічбі від 20 до 99, прилічуванні й відлічуванні по 1; формувати вміння порівнювати двоцифрові числа, складати і розв'язувати задачі; виховувати інтерес до предмета, дбайливе ставлення одне до одного, етичні навички.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба. Задачі у віршах

• Три коти у холодочку

Сірих мишок їли,

Проти кожного кота

Два коти сиділи.

Це задача, а не сміх,

Полічіть котів усіх. (3)

• 18 зерняток мишка знайшла.

8 зерняток мишка кротові віддала,

А ті, що залишилися, в комірці закрила

І чіпати мишенятам вона заборонила.

Мишенята лише в шпарку дивляться на них

Рахують і сперечаються: ну скільки ж їх? (10)

2. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Продовжте ряд чисел.

2; 3; 6; 7; 10; 11; ?; ?; ?; ?.

3. Повторення нумерації

1) Назвіть всі числа від 58 до 68; від 76 до 86; від 89 до 99.

2) Назвіть число, що складається з...:

5 дес. 4 од.; 7 дес. 6 од.; 6 дес. 9 од.;

8 дес. 4 од.; 6 дес. 3 од.; 7 дес. 2 од.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 107)

Завдання 1

— Розгляньте малюнок. Назвіть кількість кубиків на кожному малюнку.

Завдання 2

— Назвіть всі числа від 20 до 33; від 40 до 58; від 72 до 99.

Завдання 3

— Назвіть число, в якому: 1 дес. 9 од.; 2 дес. 6 од.; 8 дес. 2 од.; 9 дес. 9 од.

Завдання 4

— Порівняйте числа. Прочитайте нерівності, в яких ви поставили знак «більше». Прочитайте нерівності, в яких ви поставили знак «менше».

Завдання 5

— Прилічуйте по одному, починаючи з числа 81.

Завдання 6

— Відлічуйте по одному, починаючи з числа 46.

Завдання 7

— Розгляньте малюнок. Скільки птахів у маленькій шпаківні? Скільки птахів у великій шпаківні? Які запитання можна поставити до цієї задачі?

(Скільки всього птахів? На скільки більше (менше)...?) Складіть і розв’яжіть задачі за малюнком.

Завдання 8

— На яку висоту стрибнув Петрик П’яточкін? Скільки це сантиметрів? Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Складання й обчислення значень виразів

• Знайти суму чисел 10 і 7.

• Знайти різницю чисел 20 і 1.

2. Самостійна робота

17 - 10 + 2 19 - 4 + 5

12 - 2 + 6 11 + 7 - 4

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічних завдань

• В одній вазі 10 яблук, а в іншій вазі 6 яблук. Скільки яблук потрібно перекласти з однієї вази в іншу, щоб яблук вийшло порівну? (2)

• На двох тарілках порівну цукерок. З однієї тарілки переклали на іншу 2 цукерки. На скільки цукерок стало більше на другій тарілці? (На 4)

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що на уроці було найцікавішим?

— Що на уроці було найскладнішим?




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити