Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 108. СКЛАДАННЯ ВИРАЗІВ І ОБЧИСЛЕННЯ ЇХ ЗНАЧЕННЯ. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ. ПЕРЕТВОРЕННЯ ОДИНИЦЬ ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИН. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: вчити учнів перетворювати одиниці вимірювання довжини; формувати вміння складати вирази й обчислювати їх значення, доповнювати рівності, розв'язувати задачі; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вправи на повторення

— Назвіть усі числа четвертого десятка.

— Назвіть усі числа першої сотні, у яких число одиниць 6.

— Дані числа 6; 1; 8; 0; 9; 61; 90; 88; 19.

Скільки чисел записано? Скільки використовували різних цифр?

— Яке одноцифрове число найменше? найбільше двоцифрове?

— Прочитайте спочатку двоцифрові числа, потім — одноцифрові.

2. Розв'язування задач

• Учителька перевірила 10 зошитів з письма. Їй залишилося перевірити ще стільки ж зошитів з математики. Скільки всього зошитів перевірить учителька?

• На скільки більше зошитів учителька вже перевірила, ніж їй залишилося перевірити?

3. Математичний диктант

• Запишіть числа 17; 71; 56; 66; 50; 98.

• Запишіть числа, в яких 2 дес. 4 од.; 7 дес. 3 од.; 3 дес. 9 од.

• Запишіть число, що передує числу 80.

• Запишіть число, наступне за числом 79.

4. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Складіть і запишіть числа, використовуючи три задані цифри (2; 4; 9; 0; 5; 8).

— Чому в другому випадку можна скласти тільки 4 числа, а не 6, як у першому випадку?

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 115)

Завдання 1

— Складіть вирази і знайдіть їх значення.

Завдання 2

— Складіть і розв’яжіть приклади від Плюса Плюсовича і Мінуса Мінусовича.

Завдання 3

• Запишіть числа, більші на 1: 34; 67; 12; 90; 4.

• Запишіть числа, менші на 1: 92; 25; 19; 87; 4.

Завдання 4

— Перетворіть одиниці вимірювання довжини.

Завдання 5

— Скільки мотрійок потрібно розфарбувати Наталочці та Богданці? Скільки мотрійок вони вже розфарбували? Скільки мотрійок ще потрібно розфарбувати? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 6

— Скільки коштує морозиво «Ескімо»? Це на 2 грн дорожче, ніж коштує морозиво «Пломбір». Скільки коштує «Пломбір»? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 7

— На двох тарілках лежала однакова кількість яблук. Якою стала різниця між кількістю яблук на тарілках після того, як з першої тарілки 1 яблуко переклали на другу? (Різниця дорівнює 2:1 + 1.) Якою стане різниця між кількістю яблук на тарілках після того, як з першої тарілки 2 яблука перекладуть на другу? (2 + 2 = 4)

Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Порівняння виразів

2. Гра «Заповни пропуски»

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічних задач

• Яку відповідь одержимо, якщо додамо до найбільшого одноцифрового числа найменше одноцифрове натуральне число?

Відповідь: 9 + 1 = 10.

• Яку відповідь одержимо, якщо додамо найбільше двоцифрове число і найменше одноцифрове число?

Відповідь: 99 + 1 = 100.

• На скільки одиниць більше найбільше двоцифрове число, ніж найбільше одноцифрове число?

Відповідь: 99 - 9 = 90.

• Назвіть число у межах 20, в якому число одиниць на 7 більше, ніж число його десятків.

Відповідь: 18.

• Напишіть двоцифрове число, у якому число десятків на 9 більше числа одиниць.

Відповідь: 90.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чим відрізняються одноцифрові та двоцифрові числа?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.