Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 110. ПОЗИЦІЙНЕ ЗНАЧЕННЯ ЦИФР. ВИЗНАЧЕННЯ У ЧИСЛАХ КІЛЬКОСТІ ОДИНИЦЬ ПЕРШОГО І ДРУГОГО РОЗРЯДІВ. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ КРУГЛИХ ЧИСЕЛ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з позиційним значенням цифр; вчити визначати у числах кількість одиниць першого і другого розрядів; вправляти у додаванні і відніманні круглих чисел, порівнянні чисел, розв'язуванні задач; розвивати спостережливість, увагу; виховувати допитливість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба

Учні працюють у парах біля дошки.

2. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Запишіть ряд чисел. Що «зайве»? Чому?

27; 43; 98; 30; 9

3. Обчислення значень виразів за зразком

2 + 5 = 7 8 - 2 4 + 6 9 - 3

20 + 50 = 70 80 - 20 40 + 60 90 - 30

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 117)

Завдання 1

— Прочитайте числа. Скільки одиниць першого і другого розрядів у кожному з чисел? Яке число найменше? найбільше?

— Порівняйте числа. Запишіть кілька нерівностей.

Завдання 2

— Прочитайте числа. Скільки всього чисел? одноцифрових? Скільки двоцифрових? трицифрових?

— Скільки всього цифр записано? Скільки різних цифр?

Завдання 3

— Скільки писанок розфарбував на Великдень Сашко? Що сказано про те, скільки писанок розфарбувала на Великдень Марійка? Скільки писанок розфарбувала Марійка? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 4

— Скільки котлет приготували у шкільній їдальні на обід? Що відомо про те, скільки сосисок зварили? Скільки сосисок приготували на обід у шкільній їдальні? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 5

— Накресліть відрізок, на 1 дм коротший за відрізок завдовжки 2 дм. Якої довжини відрізок ви накреслите?

Завдання 6

— Прочитайте кожну групу чисел. Знайдіть зайве число.

Завдання 7

— На якій висоті летів гелікоптер? На яку висоту він знизився? На яку висоту він знову піднявся? На якій висоті опинився гелікоптер?

Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв'язування задачі

Із 70 кг яблук отримали 50 кг яблучного джему. Скільки кілограмів води випарувалося під час готування джему?

На дошці — коротка умова задачі.

— Якою дією потрібно розв’язати задачу?

2. Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою

40 - 20 80 - 20 60 - 20 50 - 20 90 - 20 70 - 20

40 + 20 80 + 20 60 + 20 50 + 20 10 + 20 70 + 20

1 варіант — 1-й рядок.

2 варіант — 2-й рядок.

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічної задачі

Маса цуценяти, коли він стоїть на двох задніх ногах, 3 кг. Яка його маса, кщо він стоїть на 4 ногах?

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Скільки одиниць першого і другого розрядів у числах: 19; 36; 50?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити