Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 111. ГРИВНЯ. ПЕРЕТВОРЕННЯ ОДИНИЦЬ ВИМІРЮВАННЯ ВАРТОСТІ. СКЛАДАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВІДНІМАННЯ ІЗ ПРИКЛАДІВ НА ДОДАВАННЯ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів із гривнею; вправляти у перетворенні одиниць вимірювання вартості, складанні прикладів на віднімання із прикладів на додавання; розвивати вміння розв'язувати задачі; виховувати працелюбність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за таблицею

Зменшуване

80

80

100

100

Від’ємник

20

30

50

40

Різниця

50

60

70

30

2. Усне розв'язування задач

На дошці — малюнок двох кошиків, біля одного запис «8 кг», біля іншого — «на 2 кг більше». Учитель пропонує скласти умову задачі, поставити питання. Задачу розв’язують, потім біля другого кошика замість першого запису з’являється інший: «10 кг».

— Що тепер можна дізнатися? Складіть задачу. Покажіть карткою, якою дією розв’яжете цю задачу. Покажіть відповідь задачі.

Кожного разу доцільно відзначати особливість цих задач: відповідь першої задачі входить до умови другої.

3. Практична робота з дидактичним матеріалом

Можна замінити її обведенням і розфарбовуванням кружечків, клітинок та ін.

— Покладіть 8 кружечків, відсуньте вбік 5 кружечків. Скільки кружечків залишилося? А якщо присунемо ті 3 кружечки, що залишилися, то скільки отримаємо кружечків?

— Намалюйте 6 трикутних прапорців. Послухайте задачу.

• Учениця намалювала 6 прапорців. Коли вона розфарбувала декілька прапорців, то їй залишилося розфарбувати 2 прапорці. Скільки прапорців вона розфарбувала? Як дізнатися, скільки вона розфарбувала?

З усіх 6 прапорців закриємо ті 2 прапорці, які їй залишилося розфарбувати. Скільки у неї було розфарбованих прапорців? Шість без двох. Отже, від 6 треба відняти 2. Запишемо розв’язання: 6 - 2 = 4.

Відповідь: 4 прапорці.

— Розфарбуйте 4 прапорці.

4. Хвилинка каліграфії

— Запишіть усі числа сьомого десятка.

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Ознайомлення з монетами і грошовими банкнотами України

— Щоденно ми використовуємо поняття «гроші». Що таке гроші? (Відповіді учнів.)

— Які бувають гроші? (Відповіді учнів.)

Монети — це символічні гроші, що виготовляються зі зливків малоцінних металів.

Паперові гроші — це банкноти та казначейські білети.

В Україні в обігу знаходяться:

• грошові банкноти вартістю 1; 2; 5; 10; 20; 50; 100; 200 і 500 гривень;

• монети вартістю 1; 2; 5; 10; 25; 50 копійок;

• обігові монети номінальною вартістю 1 гривня.

2. Робота за підручником (с. 118)

Завдання 1

— Розгляньте зразок. Доповніть рівності за зразком.

Завдання 2

— Розгляньте зразок. Складіть приклади на віднімання із прикладів на додавання.

Завдання 3

— З’ясуйте, скільки грошей у кожного з хлопчиків. У Гліба — 3 монети по 10 к. і одна — вартістю 2 к. В Олеся — 5 монет по 10 к. й одна — вартістю 5 к. У Сашка — 2 монети по 10 к. У кого найбільше монет? А копійок?

— Розгляньте малюнок.

100 копійок = 1 гривня 100 к. = 1 грн

Завдання 4

— Порівняйте одиниці вартості за зразком.

— Прочитайте рівності.

— Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «більше».

— Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «менше».

Завдання 5

— Обчисліть значення виразів. Прочитайте відповіді, які не є круглими числами.

Завдання 6

— Яка місткість відра? Скільки літрів молока можна долити у відро, якщо в ньому вже є 7 л?

Завдання 7

— Скільки грошей у Тимка? а у Семена? Скільки коштує білет у кінотеатр? Скільки гривень має позичити Тимко Семену, щоб вони могли відвідати кінотеатр разом?

Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ (див. Додаток на с. 98)

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на уроці?

— Як ви розумієте прислів’я «Копійка гривню береже»?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити