Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 112. ВИЗНАЧЕННЯ У ЧИСЛАХ КІЛЬКОСТІ ОДИНИЦЬ ПЕРШОГО І ДРУГОГО РОЗРЯДІВ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ОДИНИЦЬ ВИМІРЮВАННЯ ВАРТОСТІ. КРУГОВІ ПРИКЛАДИ. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ

Мета: формувати в учнів уміння визначати у числах кількість розрядних одиниць розрядів, додавати і віднімати одиниці вимірювання вартості, розв'язувати кругові приклади, творчо працювати над задачею; розвивати кмітливість; виховувати бажання надавати допомогу в складній ситуації.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Фронтальна робота

1) Назвіть більше з пари чисел: 25 і 52; 22 і 23; 83 і 85; 88 і 8.

Назвіть менше: 44 і 43; 56 і 57; 95 і 59.

2) Запишіть числа: тридцять два, вісімдесят дев’ять, сорок п’ять, дев’яносто чотири.

— Поміняйте цифри в записі чисел місцями. Прочитайте отримані числа.

3) Прочитайте числа, у яких:

6 дес.; 2 дес. 3 од.; 9 дес. 9 од.; 10 дес.; 9 од.; 1 дес. 5 од.

2. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Доповніть ряд двома-трьома числами.

3; 6; 9; 12...

3. Коментоване розв'язування прикладів

60 + 6 82 - 80 30 + 8

74 - 4 68 - 60 90 + 6

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 119)

Завдання 1

— Розгляньте малюнок. Назвіть числа. Скільки десятків і скільки одиниць має кожне з чисел?

Завдання 2

— Прочитайте числа. Спочатку назвіть тільки круглі числа, потім — числа, у яких кількість розрядних одиниць однакова. Решту чисел запишіть у вигляді суми розрядних доданків.

Завдання 3

— Виконайте додавання і віднімання одиниць вимірювання вартості.

— Щоб відняти від 1 грн 10 к., треба перетворити її на копійки. 1 грн — це 100 к., тобто 10 десятків копійок (10 монет по 10 копійок). Візьмемо одну монету вартістю 10 к. Ще залишилося 9 монет по 10 к., тобто 9 десятків копійок, або 90 копійок.

Завдання 4

— Розв’яжіть кругові приклади.

Завдання 5

— Скільки купили суниць? Скільки купили аґрусу? Скільки кілограмів ягід використали на варення? Скільки ягід залишилося? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 6

— Розгляньте вирази, складені до попередньої задачі, і розкажіть, які ягоди могли бути використані. Чи можуть бути інші випадки?

Завдання 7

— Скільки огірків привезли в супермаркет? Скільки помідорів привезли в супермаркет? Що продали за день? Скільки кілограмів овочів залишилося?

Завдання 8

— Якої вартості бувають монети? Паперові гроші? Хто зображений на банкноті 1 грн; 2 грн? Скільки коштує проїзд у міському транспорті?

Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв'язування задач

1) У Тетянки було 20 марок про тварин, а про космос — на 4 марки більше. Скільки марок про космос було у Тетянки?

2) Творча робота над задачею.

Для дитячого садка купили 20 лійок, а лопаток — на 8 більше, ніж лійок. Про що можна дізнатися, обчисливши такі вирази: 20 + 8 = ? 20 + (20 + 8) = ? Учні пояснюють, що можна дізнатися, розв’язавши кожний з цих виразів.

3) Самостійне розв’язування задачі з наступною взаємоперевіркою.

Тато знайшов 30 грибів і 6 білих грибів. Скільки всього грибів знайшов тато?

2. Офтальмологічна пауза

3. Самостійна робота

1 варіант

40 + 6 29 + 1 39 + 1 + 5

35 - 5 60 - 1 60 + 1 + 3

2 варіант

30 + 7 50 - 1 30 + 1 + 7

44 - 4 79 + 1 89 + 1 + 5

Двоє учнів працюють біля дошки.

Перевірка

— Поставте знак «плюс», якщо приклади розв’язані правильно.

— Поставте знак «мінус», якщо допущені помилки.

— Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно.

— Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок.

— Молодці!

4. Розв'язування логічної задачі

Батька одного чоловіка звуть Микола Петрович, а сина — Олексій Володимирович. Як звуть чоловіка? (Володимир Миколайович)

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчилися на уроці?

— Яке завдання було найцікавішим?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.