Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 114. УТВОРЕННЯ І ЗАПИСУВАННЯ ЧИСЕЛ ІЗ ПОДАНИХ ЦИФР. ОБЧИСЛЕННЯ ПРИКЛАДІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. РОЗПІЗНАВАННЯ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР

Мета: вправляти учнів в утворенні і записуванні чисел із поданих цифр, обчисленні прикладів, розв'язуванні задач, розпізнаванні геометричних фігур; розвивати творчі вміння і навички учнів; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Математичний диктант

• Запишіть число, яке більше 36 і менше 38.

• Перший доданок — 8. Другий доданок невідомий. Значення суми дорівнює 48.

• Зменшуване невідоме, від’ємник — 5, значення різниці — 60. Чому дорівнює зменшуване?

• Задумане число збільшили на 30 і отримали 36.

• Це число, у якому 8 десятків, а одиниць на 4 менше.

• Число, що передує числу 60, зменшили на 0. Яке це число?

• До суми чисел 4 і 5 додали 30.

• На скільки 87 більше 7?

— Перевіримо, що у вас вийшло. (37; 40; 7; 65; 6; 84; 59; 39; 80)

— Яке з цих чисел «зайве»? Чому? (7 — одноцифрове, або — 80 - кругле.)

— На які групи можна поділити відповіді? (На одноцифрові і двоцифрові. На круглі і некруглі числа.)

2. Хвилинка каліграфії

— Запишіть усі круглі числа в межах 100.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 121)

Завдання 1

— Розгляньте малюнок. Прочитайте числа і скажіть, які цифри використали для їх запису. Яке число найменше? найбільше?

— Які числа одноцифрові? двоцифрові?

— Які числа записані однаковими цифрами?

Завдання 2

— За допомогою цифр 6 і 3 утворіть усі можливі числа. Яке число найменше? найбільше? Які — одноцифрові? двоцифрові?

— Які числа записані однаковими цифрами?

Завдання 3

— Запишіть двоцифрове число однаковими цифрами. Скільки чисел такого типу можна утворити? Запишіть усі такі числа.

Завдання 4

— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (45 - 5; 39 + 1)

— Прочитайте приклади, відповідями яких є круглі числа.

— Прочитайте приклади, відповідями яких є парні числа.

— Прочитайте приклади, відповідями яких є числа, складені з однакових цифр.

Завдання 5

— Розгляньте малюнок. Скільки взяли абрикосів? Скільки одержали кураги? Скільки води випарувалося?

Завдання 6

— Розгляньте малюнок. Назвіть геометричні фігури. У які групи їх можна об’єднати?

Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Порівняння виразу і числа

— Вставте один зі знаків: «<», «>», « = ».

Завдання виконується з коментуванням.

2. Колективне розв'язування задачі

У букеті 50 квітів. Серед них 30 ромашок, а решта — волошки. Скільки волошок у букеті?

На дошці — коротка умова задачі.

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічної задачі

Кухар насипав рис порівну в 2 склянки. Потім він з однієї склянки пересипав рис у каструлю. Де рису більше: у каструлі чи у склянці?

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Оцініть свою роботу на уроці за допомогою смайликів.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити