Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 115. ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 34 + 20. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів із додаванням двоцифрових чисел виду 34 + 20; розвивати логічне мислення; прищеплювати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— За допомогою цифр 5 і 6 запишіть різні двоцифрові числа.

2. Розв'язування задач

• Для консервації овочів сім’я витратила 90 грн. 60 грн заплатили за помідори й огірки, а решту грошей — за цибулю. Скільки гривень заплатили за цибулю?

• Учневі потрібно було обвести 9 клітинок у зошиті (ставлять 9 точок). Коли він обвів декілька, залишилося обвести 3 клітинки (закривають 3 точки). Скільки клітинок він обвів? (9 без 3, тобто 9 - 3 = 6)

Учні обводять 6 клітинок і записують розв’язання.

3. Обчислення значень виразів

50 + 3 98 - 90 69 + 1 79 - 9

8 + 30 + 1 90 - 60 - 20 66 - 6 + 10 90 - 60 + 20

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 122)

Завдання 1

— Розгляньте, як виконали додавання.

Щоб додати 34 + 20, потрібно до десятків додати десятки, а до отриманої суми додати одиниці.

Завдання 2

— Розв’яжіть з усним поясненням.

— Назвіть відповіді у порядку зменшення.

Завдання 3

— Яка маса валізи, що ніс Крокодил Гена? Яка маса Чебурашки? Як дізнатися, скільки важить Чебурашка? Скільки всього кілограмів ніс Крокодил Гена?

Завдання 4

— Розгляньте малюнок. Розкажіть, де відбувається подія. Хто вчиться у лісовій школі? Яке число задумав Веселун? Яке число задумала Поночка?

Завдання 5

— Назвіть найменше двоцифрове число; найбільше одноцифрове число. Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування прикладів на додавання

— Знайдіть суму чисел.

43 + 20 =

54 + 30 =

Діти розв’язують приклади усно, промовляючи правило.

43 — це 4 десятки 3 одиниці.

20 — це 2 десятки.

Десятки додаю до десятків, а потім додаю одиниці.

Сума дорівнює 63 (шістдесяти трьом).

54 — це 5 десятків 4 одиниці.

30 — це 3 десятки.

Десятки додаю до десятків, а потім додаю одиниці.

Сума дорівнює 84 (вісімдесяти чотирьом).

2. Розв'язування задачі з коментуванням

Із класу викликали до кабінету лікаря 10 учнів. У класі залишилося 17 учнів. Скільки всього учнів було в класі?

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічних завдань

• Бегемот важчий за носорога, а носоріг важчий за бика. Хто з тварин найлегший? (Бик)

• Віті, Петрику й Андрійку подарували по відеокасеті: одну — з комедією, іншу з веселими мультфільмами, а третю — з фантастичним фільмом. Хто що отримав у подарунок, якщо відомо, що Петрик і Вітя не люблять дивитися мультфільми, а Андрійко і Петрик у процесі перегляду реготали до упаду? (Віті — з фантастичним фільмом, Петрику — з комедією, Андрійку — з веселими мультфільмами.)

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— З яким обчислювальним прийомом ви ознайомилися на уроці?

— Наведіть приклади таких обчислень.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.