Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 117. ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 45 - 20. «СУСІДИ» ЧИСЛА. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити з відніманням двоцифрових чисел виду 45 - 20; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розв'язувати текстові задачі; розвивати логічне мислення, навички самостійної роботи; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба

1) Лижники беруть участь у змаганнях під номерами. Кому за ким устати?

• Назвіть номер учасника, який знаходиться між 16 і 18; 11 і 13?

• Який номер йде слідом за 15; 17; 19? Перед 11; 13; 20?

• Якщо в команді 2 десятки чоловік, який номер найперший? останній?

• Які номери від 12 до 20? Назвіть попереднє і наступне число до числа 20.

— Скільки разів повторюється цифра 1 у записі чисел від 12 до 20?

— Що означає цифра 1 у записі цих чисел?

— Запишіть число 12 у вигляді суми одноцифрових доданків.

2) Усне розв’язування задач.

• У Ганни 18 шпильок. З них 8 шпильок з бантиками, а інші — з квіточками. Скільки у Ганни шпильок з квіточками?

• Співачці подарували букет з 16 троянд. З них 6 троянд були білі, а решта — червоні. Скільки червоних троянд було в букеті?

3) Запишіть у вигляді суми розрядних доданків числа: 49; 37; 42; 30; 58; 23.

2. Гра «Естафета»

Перевірка: 20; 90; 94; 4; 60; 68; 26; 6.

3. Хвилинка каліграфії

Записування числа 45.

— Дайте характеристику числа 45. (Це двоцифрове число, складається з 4 десятків, 5 одиниць. Для запису числа знадобилося дві цифри: 4; 5. Попереднє число — 44, наступне — 46. Число 45 — непарне.)

— Якщо я у числі 45 заберу цифру 4, збільшиться або зменшиться число? На скільки? (Число зменшиться на 4 десятки.)

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Пояснення вчителя

На дошці — приклад: 35 - 30.

35 — це 3 десятки та 5 одиниць.

30 — це 3 десятки.

Було 3 десятки та 5 одиниць, відняли 3 десятки, залишилося 5 одиниць, або просто 5.

2. Робота за підручником (с. 124)

Завдання 1

— Розгляньте, як виконали віднімання.

Завдання 2

— Розв’яжіть з усним поясненням.

— Що спільного у розв’язанні цих прикладів?

Завдання 3

— Скільки років братові? Скільки років сестрі? На скільки років брат старший за сестру? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 4

— Скільки вітрильних яхт вийшло у море? Скільки яхт повернулися? Скільки яхт залишилися у морі? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 5

— Розгляньте малюнок. Скільки пасажирів на яхті? Це на 30 менше, ніж на теплоході. Поставте запитання. Складіть і розв’яжіть задачу за малюнком.

Завдання 6

— Скільки човнів стояло на причалі? Скільки катерів стояло на причалі? Поставте питання і розв’яжіть задачу. (На додавання і віднімання.)

Завдання 7

— Назвіть «сусідів» чисел.

— Назвіть найбільше число.

— Назвіть найменше число.

— Назвіть числа в порядку зростання.

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування прикладів

45 + 1 45 - 1 29 + 10 29 - 10 60 + 4 4 + 60

57 - 7 57 - 50 80 - 50 30 + 70 83 - 30 64 - 40

2. Розв'язування задач

1) Було дві шовкові стрічки: перша завдовжки 37 дм, а друга — 48 дм. Від довшої стрічки відрізали 10 дм, а від коротшої — 7 дм. Якою завдовжки стала кожна стрічка?

2) На фермі добовий надій молока від однієї корови становив спочатку 10 л, а через два роки — 14 л. Поставте запитання і розв’яжіть задачу.

3. Розв'язування логічного завдання

У кімнаті 4 кути. У кожному кутку — по кішці. Навпроти кожної кішки — 3 кішки. Скільки всього кішок у кімнаті?

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчалися на уроці?

— Чи з усіма завданнями вдалося впоратися?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.