Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 118. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО СПОСОБУ ВІДНІМАННЯ. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗУ І ЧИСЛА. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: закріпити вивчений спосіб віднімання; удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі, порівнювати вираз і число; розвивати логічне мислення, навички самостійної роботи; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба

— Я задумала 2 числа. Їх сума — 10. Угадайте ці числа.

— Найменше одноцифрове число — ...

— Найбільше одноцифрове число — ...

— Найменше двоцифрове число — ...

— Найбільше двоцифрове число — ...

— Числа при додаванні називаються так...

— Щоб знайти невідомий доданок, треба...

— Числа при відніманні називаються так...

— Який з компонентів дії віднімання є найбільшим числом?

— Тож, щоб знайти невідоме зменшуване, треба...

— Скільки сантиметрів в 1 дм?

2. Математичний диктант

• Запишіть число, яке стоїть попереду числа 29.

• Запишіть число, яке складається з 3 дес. 2 од.

• Запишіть число, яке стоїть між 44 і 46.

• Яке число на 1 більше 56?

• Яке число стоїть за числом 69?

Перевірка. (28; 32; 45; 57; 70)

— За яким принципом записані числа? (У порядку зростання.)

— Яке число зайве? (70 — кругле)

— Розкажіть про число 70.

• Двоцифрове.

• Складається з 7 дес.

• «Сусіди» — 69 і 71.

• Парне, кругле.

3. Робота з числовим віялом

— Доповніть число до найближчого круглого числа. (Числа указкою показує вчитель, а учні знаходять відповідь на числовому віялі.)

58; 32; 39; 77; 91; 9; 63; 42.

Фізкультхвилинка

ІІІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 125)

Завдання 1

— Розв’яжіть приклади за зразком. Як треба міркувати?

Завдання 2

— Розв’яжіть кругові приклади.

— Назвіть найбільшу (найменшу) відповідь.

Завдання 3

— Порівняйте вираз і число.

Завдання 4

— Скільки кілограмів було в одному ящику? Що відомо про те, скільки мандаринів було у другому ящику? Скільки кілограмів мандаринів було у другому ящику?

Завдання 5

— Скільки книжок було у класній бібліотеці? Скільки книжок принесли дівчатка? Скільки книжок принесли хлопчики? Скільки книжок стало у класній бібліотеці?

— Запишіть розв’язання за зразком:

1) 20 + 8 = 28 (кн.) — принесли діти.

2) 50 + 28 = 78 (кн.)

Відповідь: 78 книжок стало у бібліотеці.

Завдання 6

— Скільком дівчаткам медсестра зробила щеплення? Скільком хлопчикам медсестра зробила щеплення? Скільком учням перших класів зробили щеплення? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 7

— За зразком складіть з паличок 4 чотирикутники. Заберіть одну паличку так, щоб залишилося 3 чотирикутника.

2. Робота в групах

— З’ясуйте закономірність та продовжте ряд ще двома числами.

1- ша група: 5; 7; 10; 12... (+ 2 + 3.14; 17)

2- га група: 3; 7; 4; 8... (+ 4 - 3.5; 9)

3- тя група: 99; 77; 55... (кількість десятків = кількість одиниць 33; 11)

4- та група: 15; 20; 25... (+ 5. 30; 35)

3. Задачі на розвиток логічного мислення

1) У ящику лежать білі і червоні ґудзики. Не дивлячись на них, беру три. Чи можуть усі вони бути різних кольорів? А яких саме? (Або 3 білі, або 3 червоні, або 1 білий і 2 червоних, або 2 білих і 1 червоний.)

2) Братові 15 років, сестрі — 10. Скільки років буде братові, коли сестрі буде стільки, скільки йому зараз? (Сестрі — 15, брату — 20)

3) У двох білочок 10 горішків. Чи може у однієї з них бути на 9 горішків більше, ніж у другої? (Ні. Припустимо, в однієї з них 1, а 1 + 9 = 10.)

4) У класі 20 двомісних парт. Одне місце порожнє. Скільки учнів сьогодні в класі (20 + 20 - 1 = 39)

IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого вчилися на уроці?

— Яке завдання здалося найскладнішим?




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити