Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 119. ДОДАВАННЯ ВИДУ 45 + 2. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗУ І ЧИСЛА. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів із прийомом додавання виду 45 + 2; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати вміння грамотно, логічно давати повні відповіді на запитання; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Математична розминка

• Як називається геометрична фігура, у якої всі кути прямі?

• Скільки місяців триває рік?

• Який день настає після суботи?

• Скільки сторін у трьох трикутників?

• Продовжте ряд: 2; 4; 6...

• Скільки місяців триває весна?

• Як називається лінія, у якої є початок і кінець?

• Доповни речення: «Тиждень триває...».

• Скільки паличок потрібно, щоб викласти 2 квадрати?

• Яке двоцифрове число є найменшим?

2. Математичний диктант «Розповідь крапельки»

— Запишіть усі почуті числа.

Я — одна з багатьох крапельок великого світового океану, який об’єднує у собі 4 океани та 3 десятки морів. Усього 7 десятків відсотків поверхні Землі вкрито водою. У нас в Україні є 2 моря — Чорне та Азовське, а також більше 30 рік. Ваше тіло на 75 відсотків складається з води. Без води ваш організм може прожити лише 4 доби. Людина випиває за день близько 2 літрів води і у 2 десятки разів більше води використовує для миття посуду та приготування їжі.

— Прочитайте числа.

1; 4; 30; 70; 2; 30; 75; 4; 2; 20.

— Назвіть лише двоцифрові числа.

3. Робота в групах

Кожна група складає якнайбільше прикладів на додавання, у яких до двоцифрового числа додається одноцифрове число. Приклади з відповідями записуйте на аркушах.

Приклади у групі не повинні повторюватися.

На виконання — 1 хв. Учитель забирає аркуші на перевірку.

4. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— З’ясуйте закономірність і назвіть пропущені числа.

— Запишіть будь-яке двоцифрове число у вигляді суми розрядних доданків.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Підготовча робота

— Додавайте спочатку виділені числа.

50 + 5 + 3 70 + 8 + 20 60 + 4 + 10 + 2

2. Робота за підручником (с. 126)

Завдання 1

— Розгляньте, як виконали додавання.

Пояснення: 45 + 2.

— У другому доданку немає десятків. Тому треба додати одиниці, а число десятків не зміниться.

45 + 2 = 40 + 5 + 2 = 47

Завдання 2

— Розв’яжіть приклади з усним поясненням.

Завдання 3

— Скільки книг узяли з полиці? Скільки книг на ній залишилося? Скільки книг було на полиці спочатку? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 4

— Складіть і розв’яжіть задачу за коротким записом.

Було — ?

Витратили — 7 грн

Залишилося — 42 грн

— Порівняйте цю задачу з попередньою.

Завдання 5

— Порівняйте вираз і число.

— Порівняйте вирази.

— Прочитайте рівності.

— Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «більше».

— Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «менше».

Завдання 6

— Обчисліть приклади. Відгадайте слово, підставивши букви у таблицю. Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування прикладів з поясненням біля дошки

54 + 30 54 + 3 40 + 20 45 + 4 63 + 30 31 + 50

2. Розв'язування задачі під керівництвом учителя

На полиці стоїть 18 банок апельсинового соку та 20 банок яблучного. Скільки всього банок соку стоїть на полиці?

3. Робота над геометричним матеріалом

— Накресліть три відрізки: перший завдовжки 7 см, другий — на 2 см довший від першого, а третій — на 4 см довший від другого.

На скільки сантиметрів перший відрізок коротший за третій?

4. Розв'язування логічного завдання

— Скільки трикутників на малюнку? а) 6; б) 3; в) 4.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що нового дізналися на уроці?

— Яке завдання сподобалося найбільше?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити