Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 121. ВІДНІМАННЯ ВИДУ 45 - 2. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з відніманням виду 45 - 2; закріпити вміння обчислювати значення виразів, розв'язувати задачі; розвивати пізнавальну активність; виховувати культуру розумової праці.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Мовчанка»

— Збільшіть на 10: 19; 49; 29; 69; 39; 59; 79.

— Зменшіть на 10: 40; 60; 80; 50; 70; 20; 30.

— Яку назву мають числа, що закінчуються нулем?

2. Математичний диктант

• Запишіть цифрами числа: дев’яносто два, двадцять дев’ять, вісімдесят, сорок три, сімдесят чотири.

• Запишіть числа, які передують числам: вісімдесят сім, тридцять, сто.

• Запишіть число, що йде за числом 89.

• Запишіть число, яке містить 6 дес. 7 од.

• Запишіть усі числа другого десятка.

3. Доповнення рівностей

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА підручником (с. 128)

Завдання 1

— Розгляньте, як виконали віднімання. Поясніть спосіб обчислення. Які числа підкреслені? Чому?

Завдання 2

— Розв’яжіть з усним поясненням за зразком:

36 - 2 = 30 + 6 - 2 = 30 + 4 = 34

Завдання 3

— Знайдіть суму чисел 43 і 2. Знайдіть різницю чисел 43 і 2.

Завдання 4

— Скільки грошей Юрась заплатив за булочки? Скільки він заплатив за всю покупку? Скільки коштують цукерки? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 5

— Скільки літрів води у відрі? Скільки літрів води у каструлі? Скільки літрів води у бідоні? На скільки більше води у бідоні, ніж у каструлі?

Завдання 6

— Скільки горіхів було у Тамари? Скільки горіхів залишилося у Тамари? Скільки горіхів вона віддала братові? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 7

— Розгляньте малюнок. Що склали із паличок? Як перекласти дві палички, щоб хатинка повернулася іншим боком?

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування прикладів

54 - 30 54 - 3 48 - 20

56 - 30 56 - 3 99 - 50

99 - 5 66 - 20 66 - 5

2. Розв'язування задач

1) Навколо школи учні посадили 12 кущів шипшини, бузку — на 10 кущів більше. Скільки кущів бузку посадили учні?

На дошці — коротка умова задачі.

— Що відомо про кущі бузку?

— Якою дією можна відповісти на це питання?

2) У хлопчика було 47 к. Після того як він купив зошит, у нього залишилося 20 к. Скільки коштував зошит?

3) Два равлики повзуть один назустріч одному через стежину. Один проповз 42 см, інший — 30 см до зустрічі. Яка ширина стежини?

— Змініть питання задачі так, щоб розв’язання ми змогли записати відніманням.

3. Тестування

1) Число, яке складається з 7 десятків та 1 одиниці, записують так:

а) 17; б) 70; в) 7; г) 71.

2) Число, яке складається з 5 десятків та 9 одиниць, записують так:

а) 95; б) 5; в) 90; г) 59.

3) Число 68 можна замінити виразом:

а) 60 + 8; б) 68 + 8; в) 68-8; г) 68-50.

4) Яке з поданих чисел є найменшим?

а) 27; б) 17; в) 37; г) 7.

5) Значення виразу 64 + 10 дорівнює:

а) 74; б) 75; в) 70; г) 65.

6) Значення виразу 77 - 7 дорівнює:

а) 17; б) 70; в) 7; г) 71.

7) Значення виразу 25 - 20 дорівнює:

а) 15; б) 45; в) 5; г) 50.

8) Значення виразу 80 - 30 дорівнює:

а) 5; б) 30; в) 80; г) 50.

9) 93 менше задуманого числа на 5 одиниць. Знайди задумане число.

а) 88; б) 98; в) 99.

10) Яке число задумали, якщо в нім бракує однієї одиниці до 6 десятків?

а) 58; б) 60; в) 59; г) 61.

11) Познач число, у якому число одиниць на 7 менше числа десятків.

а) 91; б) 71; в) 92.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чи з усіма завданнями вдалося впоратися?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.