Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 125. ДОБА. РІЗНІ СПОСОБИ ЧИТАННЯ ЧАСУ ЗА ГОДИННИКОМ. ЧВЕРТЬ ГОДИНИ. ПОЛОВИНА ГОДИНИ. ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ ЗА ГОДИННИКОМ

Мета: ознайомити учнів із частинами доби; вчити різних способів читання часу за годинником, визначення часу за годинником; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати повагу одне до одного.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Не позіхай — швидко відповідай»

— Скільки місяців у році?

— Скільки днів у місяці?

— Із скількох днів складається тиждень?

— Скільки годин у добі?

— Скільки у годині хвилин?

2. Математичний диктант

• 60 збільшити на 20;

• до 30 додати стільки ж;

• яке число слідує при лічбі за числом 34;

• яке число передує при лічбі числу 41;

• перший доданок 20, другий доданок 3, знайдіть суму;

• зменшуване 22, від’ємник 2, знайдіть різницю;

• 1 дм 7 см — скільки це сантиметрів?

Перевірка. Учитель диктує питання, учень біля дошки відповідає, якщо відповідь неправильна, відповідає інший учень, пояснює, дає правильну відповідь. 80; 60; 35; 40; 23; 20; 17 см

Діти, у яких усі відповіді в диктанті правильні, ставлять собі « + » у зошиті.

— Яке число може бути «зайвим»? (17 см. Це величина, іменоване число; 35 і 23. Решта чисел — круглі.)

— Випишіть круглі числа:

60 40 20

— Що ви помітили? (Числа зменшуються на 20. Ці числа парні.)

— Випишіть числа, що залишилися:

35= 23=

— Запишіть суму розрядних доданків.

= 30 + 5 = 20 + 3

3. Хвилинка каліграфії

— Подивіться рівно хвилинку, запам’ятайте ряд чисел і запишіть у зошит по пам’яті.

5 хв , 10 хв , 15 хв, 20 хв, 25 хв, 5 год.

— Яке число «зайве»? За яким принципом побудований ряд? (Через кожні п’ять чисел)

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 132)

Завдання 1

— Прочитайте числа. Скільки десятків і скільки одиниць у кожного з чисел? Назвіть круглі числа. Назвіть парні числа. Назвіть числа, у яких число десятків менше кількості одиниць.

Назвіть числа, у яких число десятків дорівнює кількості одиниць. Назвіть найменше число. Назвіть найбільше число. Назвіть числа в порядку спадання.

Завдання 2

— Скільки гризунів сова з’їдає за одну добу? Скільки гризунів знищить сова за 2 доби?

— Початок доби — 0 год; кінець доби — 24 год. Від півночі до полудня час відлічують: 1 год, 2 год, 3 год, ..., 12 год. Від полудня до півночі: 13 год, 14 год, 15 год, ..., 24 год. 15 хв — чверть години; 30 хв — половина (пів)години.

Завдання 3

— Розгляньте годинники. Прочитайте різним способом час за годинником.

12 год 15 хв — чверть на 13 годину.

18 год 30 хв — опів на сьому вечора.

5 год — це ранок.

17 год — це 5 годин вечора (5 + 12 = 17).

Завдання 4

— Розгляньте годинники. Визначте час на кожному годиннику. Назвіть час по-різному.

Завдання 5

— Котра зараз година, якщо до кінця доби залишилося 10 год? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв'язування задач

1) За 1 год на верстаті-автоматі виготовили 40 деталей. Після вдосконалення на ньому почали виготовляти на 10 деталей більше. Скільки деталей тепер виготовляють на цьму верстаті за 1 год? за 2 год?

Скільки деталей за 1 годину виготовляв верстат-автомат? Що сказано про те, скільки деталей він став випускати після вдосконалення? Що це означає? Яку дію виконаємо? Що ми взнали? Чи можемо ми тепер відповісти на друге питання задачі? Якою дією?

2) Для гербарія засушили 27 квіточок. Серед них було 7 ромашок, а решта — дзвіночки. Скільки засушили дзвіночків?

2. Розв'язування прикладів

37 - 20 55 + 3 64 + 30 + 4

85 - 4 46 + 30 75 - 20 - 3

56 + 20 + 3 88 - 40 - 5

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чим зацікавив вас урок? Що нового ви дізналися?

— Багато часу ми витрачаємо безцільно. Квапимося, поспішаємо, страшенно переобтяжені. Адже якщо ретельно проглянути, проаналізувати свій режим дня, то ми обов’язково виявимо, що частину часу ми витрачаємо безладно, безцільно на необов’язкові і непотрібні справи. У той самий час так бракує часу на хороші, корисні справи: сходити до бібліотеки, допомогти мамі тощо. Тому вчіться цінувати й економити час!




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити