Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 128. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ. ЗАКРІПЛЕННЯ ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ БЕЗ ПЕРЕХОДУ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: закріпити додавання двоцифрових чисел без переходу через розряд; виробляти навички усної лічби, вміння розв'язувати задачі; закріплювати знання про геометричні фігури; розвивати мовлення учнів; виховувати доброту і взаємодопомогу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба

1) На дошці записані числа: 22; 66; 43; 80; 12; 19; 34.

— Розставте числа в порядку зростання.

— Назвіть такі двоцифрові числа, у яких кількість десятків дорівнює кількості одиниць. (22; 66)

— Кількість десятків більша, ніж кількість одиниць. (43; 80)

— Кількість десятків менша, ніж кількість одиниць. (12; 19;34)

2) Зменшіть на 1 числа 29; 75; 40; 33; 18; 34.

3) Гра «Естафета».

1- й ряд

50 - 20 + 10 - 30 + 40 = 50

2- й ряд

80 - 10 - 20 + 30 - 40 = 40

3- й ряд

60 - 30 + 10 - 20 + 40 = 60

4) Гра «Не помилися!»

2. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— З’ясуйте закономірність: 16; 26; 36,...

— Яка цифра не змінювалася? Де вона знаходиться? Як називається цей розряд?

—Що відбувається з цифрою, яка знаходиться другою справа? Який це розряд?

— Продовжіть ряд чисел до 100.

3. Розв'язування задачі

На дереві сиділо декілька птахів. Коли 10 птахів відлетіло, на дереві залишилися 3 птахи. Скільки птахів сиділо на дереві?

— Виділіть умову, питання. Що відомо в задачі? (Скільки відлетіло і залишилося.) Що невідомо? (Скільки сиділо.) Було більше чи менше, ніж залишилося? Як отримати більше число?

— Виберіть правильне розв’язання.

10 + 3 10 - 3

ІІІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 135)

Завдання 1

Математичний диктант

• Запишіть число, у якому 9 дес. і 4 од.

• Запишіть найменше двоцифрове число; зменшіть його на 10.

• Запишіть найбільше двоцифрове число; збільшіть його на 1.

• Знайдіть суму чисел: 47 і 30; 56 і 33.

• Знайдіть різницю чисел: 64 і 20; 99 і 30.

• Збільшіть 48 на 21.

• Зменшіть 100 на 30.

Завдання 2

— Розв’яжіть приклади за зразком. Поясніть спосіб обчислення.

Завдання 3

— Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази так, щоб відповіді звучали у порядку спадання.

Завдання 4

— Розгляньте короткий запис. Скільки троянд на першому кущі? Скільки троянд на другому кущі? Яке запитання задачі? Складіть і розв’яжіть задачу.

Завдання 5

— Скільки хлопчиків брали участь у шкільному шаховому турнірі? Скільки дівчаток брали участь у шкільному шаховому турнірі? На скільки менше дівчаток, ніж хлопчиків, брали участь у шаховому турнірі? Скільки всього учнів змагалися? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?

Завдання 6

— Розгляньте малюнки. Які геометричні фігури ви бачите на кожному з них? Якою фігурою є спільна частина многокутників на малюнку?

2. Самостійна робота

1 варіант

14 + 12 62 + 30 2 + 86 33 + 33

2 варіант

47 + 32 62 + 3 20 + 76 40 + 48

Двоє учнів працюють біля дошки.

Перевірка

— Поставте знак «плюс», якщо приклади розв’язані правильно.

— Поставте знак «мінус», якщо допущені помилки.

— Просигналізуйте зеленим кольором ті, хто виконав роботу правильно.

— Просигналізуйте червоним кольором ті, хто припустився помилок.

3. Розв'язування логічної задачі

Три дівчинки — Тетянка, Катруся і Маринка — займаються у трьох різних гуртках — вишивки, танців і хорового співу. Катруся не знайома з дівчинкою, що займається танцями. Тетянка часто ходить у гості до дівчинки, що займається вишивкою. Подружка Катрусі — Маринка — хоче наступного року додати до своїх захоплень заняття співом. Хто з дівчаток чим займається?

танці

вишивка

хор

Катруся

-

-

+

Тетянка

+

-

-

Маринка

-

+

IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чи з усіма завданнями вдалося впоратися?

— Над чим ще слід попрацювати?



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити