Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 129. ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 58 - 45. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗУ І ЧИСЛА. СКЛАДАННЯ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ. ПОБУДОВА ВІДРІЗКІВ

Мета: ознайомити учнів з відніманням двоцифрових чисел виду 58 - 45; закріплювати навички порівняння виразу і числа, вміння складати і розв'язувати задачі, будувати відрізки; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати бажання працювати в групі, співпереживати товаришам.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Математичний диктант

• Запишіть число, яке треба збільшити на 30, щоб отримати 100.

• Запишіть число, яке треба зменшити на 20, щоб отримати 60.

• Якщо сума дорівнює 93, перший доданок дорівнює 3, чому дорівнює другий доданок?

• Запишіть, скільки десятків у числі 60.

• Запишіть, скільки одиниць у числі 32.

• Запишіть числа третього десятка.

Відповіді: 70; 80; 90; 6 дес.; 32; 20; 21; 22; 23; 24; 25; 26; 27; 28; 29; 30.

2. Порівняння іменованих чисел

3. Гра «Розстав знаки «+» і «-»»

4. Хвилинка каліграфії

— Напишіть всі числа восьмого десятка.

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 736)

Завдання 1

— Розгляньте, як виконали віднімання. Поясніть спосіб обчислення.

— Від десятків відніміть десятки, від одиниць — одиниці, а отримані результати додайте.

Завдання 2

— Розв’яжіть з усним поясненням. Прочитайте вирази так, щоб відповіді звучали у порядку спадання.

Завдання 3

— Розв’яжіть кругові приклади.

Завдання 4

— Порівняйте вираз і число за зразком.

— Прочитайте рівності.

— Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «більше».

— Прочитайте нерівності, у яких ви поставили знак «менше».

Завдання 5

— Розгляньте короткий запис задачі. Скільки яблук було? Скільки яблук залишилося? Яке запитання задачі?

— Складіть і розв’яжіть задачу.

— Складіть і розв’яжіть обернені задачі.

Завдання 6

— Доповніть задачу числовими даними.

Наприклад:

Вартість 3 кг яблук — 17 грн.

2 кг яблук і 1 кг груш — 27 грн.

— Складіть задачу на порівняння.

Завдання 7

— Розгляньте малюнок. Назвіть відрізки. Виміряйте їх довжину.

— Побудуйте два відрізки. Один дорівнює сумі довжин даних відрізків, а другий — їхній різниці.

Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота

1 варіант 2 варіант

27 - 12 76 - 44 28 - 26 47 - 13

95 - 51 88 - 53 66 - 52 35 - 11

2. Робота в парах за зразком

3. Знаходження значень виразів

• Від суми чисел 24 і 51 відняти 40.

• До різниці чисел 77 і 20 додати 11.

• Від числа 70 відняти суму чисел 20 і 10.

• До числа 35 додати різницю чисел 40 и 30.

4. Розв'язування задач

• У двох коробках 85 олівців. У першій 32 олівці. Скільки олівців у другій коробці?

• У Петрика було 24 кульки. 13 кульок були червоні, а решта — жовті. Скільки було жовтих кульок?

5. Розв'язування логічної задачі

Мишко, Миколка і Настя вирішили допомогти мамі зібрати урожай — смородину, аґрус і вишню. Кожен з них збирав щось одне. Хто що збирав, якщо відомо, що найбільше було зібрано смородини, Мишко не збирав аґрус, а Мишко і Миколка удвох набрали ягід менше, ніж Настя?

смородина

аґрус

вишня

Мишко

-

-

+

Миколка

-

+

Настя

+

-

-

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчалися на уроці?

— Які знання допомогли вам виконати всі завдання?






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.