Розробки уроків - Математика. 1 клас. II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

НУМЕРАЦІЯ ЧИСЕЛ ВІД 21 ДО 100. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ У МЕЖАХ 100 НА ОСНОВІ НУМЕРАЦІЇ

Урок 134. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.

Мета: повторити і закріпити вивчений матеріал; вдосконалювати навички усної лічби; закріпити вміння розв'язувати задачі; розвивати спостережливість, уміння міркувати, порівнювати; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «виручай»

Учні кожного ряду отримують по картці. У першого учня в ряду завдання записане повністю, а в усіх решти замість першого числа — «віконечко». Що ховається за «віконечком», учень дізнається тільки тоді, коли його товариш, що сидить попереду, повідомить йому відповідь у своєму завданні. Ця відповідь і буде числом, якого бракує. У такій грі всі мають бути гранично уважними, оскільки помилка одного учасника перекреслює роботу всіх.

2. Розв'язування практичних задач

На дошці — малюнки купюр (прямокутники): 50 грн, 10 грн, 5 грн, 2 грн, 1 грн (можна показати відповідні купюри).

— Скільки може бути грошей у хлопчика, якщо у нього одна найбільша купюра і одна найменша із зображених на дошці? (2 купюри, які містять цифру 5? 2 купюри, які містять цифру 0?) і т. д.

— Як можна розміняти купюру в 100 гривень однаковими купюрами? різними купюрами?

3. Хвилинка каліграфії із завданням

— Хтось заляпав плямами числа в прикладах. Допоможіть відновити числа!

... + 52 = 64 ... + 27 = 39

... + 13 = 26 ... - 9 = 50

... - 50 = 6 ... - 18 = 41

Учні самостійно розв’язують і записують тільки пропущені числа. Під час перевірки числа відкриваються. Діти пояснюють, як знайшли числа.

ІІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Перевірна робота

1. Математичний диктант.

• Збільшити 23 на 16.

• Зменшити 76 на 6.

• Знайти суму чисел 52 і 40.

• Зменшуване — 74, від’ємник — 50, знайти різницю.

• Дізнайтеся, на скільки 16 більше, ніж 9.

• Запишіть, скільки хвилин в одній годині.

• На скільки сантиметрів 1 м більше, ніж 1 см?

• На скільки копійок одна копійка менша, ніж одна гривня?

2. Розв’яжи задачу.

I варіант

Брат вирізав 17 сніжинок, а сестра — на 12 сніжинок більше. Скільки сніжинок вирізала сестра?

II варіант

На одній полиці 26 книжок, а на другій — на 13 книжок більше. Скільки книжок на другій полиці?

3. Випишіть тільки правильну рівність і нерівності.

I варіант

46 + 20 < 56 + 20

90 - 40 > 90 - 30

40 + 60 = 60 + 40

II варіант

76 - 20 = 86 - 30

37 + 10 > 50 - 10

60 - 10 < 60 - 20

4. Розв’яжіть приклади.

I варіант

75 + 20 60 + 36 42 + 17

59 - 4 87 - 50 96 - 82

II варіант

63 + 16 40 + 27 43 + 20

87 - 6 78 - 45 95 - 40

5. Додаткове завдання.

Від числа 88 відняли задумане число й отримали 55. Яке число задумали? Фізкультхвилинка

IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

Робота за підручником. Розв'язування цікавих задач (с. 140)

Завдання 8

— Хто старший: Андрійко чи Степанко? (Степанко) На скільки років? (На 3 роки)

Завдання 9

— Скільки хвилин будуть варитися 3 курячих яйця, якщо їх покласти в одну каструлю? (5 хв)

Завдання 10

— Скільки проміжків між 7 стовпами, якщо вони розміщені: у ряд по прямій (6); по колу? (7)

Завдання 11

— Скільки вагонів у потязі, якщо хлопчики опинилися в одному вагоні? (9)

Завдання 12

— Скільки хвилин грав у шахи кожен з них? (40 хв)

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Чи всі впоралися із завданнями перевірної роботи?

— Молодці!





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити