Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 78. ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 3. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ НА ДІЇ РІЗНИХ СТУПЕНІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 107, завдання 626; 627)

Завдання 626

— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

Завдання 627

— Скільки кілограмів фруктів купила мама?

2. Гра «Хто швидший?»

3. Порівняння виразів

4. Усне розв'язування задач

1) На столі стояли 4 тарілки, з двома яблуками в кожній тарілці. Скільки було всього яблук?

2) По тарілочках розклали 6 цукерок, по 2 цукерки на кожну. На скільки тарілочок вистачило цих цукерок?

3) Діти для прогулянки вишикувалися парами. Вийшло 9 пар. Скільки дітей вийшло на прогулянку?

4) У танцювальний ансамбль записалося 17 учнів, а в хор — 35. На скільки більше учнів записалося в хор, ніж у танцювальний ансамбль?

5. Хвилинка каліграфії

— Випишіть відповіді таблиці множення числа 2.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми вивчимо таблицю множення числа 3.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 107-108)

Завдання 628. Колективне опрацювання матеріалу

Учні читають таблиці і пояснюють, як склали таблицю множення числа 3 і таблицю множення на 3.

— Що цікавого ви помітили?

— Як можна одержати наступний добуток з попереднього?

Завдання 629

Учні «ланцюжком» обчислюють вирази, користуючись таблицею. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

Завдання 630

Учні «ланцюжком» читають вирази і порівнюють їх значення. Які вирази можна порівняти, не обчислюючи?

Завдання 631. Коментоване розв'язування задачі

Завдання 632

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

Завдання 633. Колективне розв'язування задачі

Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.

Було — ?

Витратили — по 3 л 3 б., ? л

Залишилося — 6 л.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Обчислення значень виразів

2. Розв'язування задач

• У одній сітці 3 кг яблук. Скільки кілограмів яблук у 5 таких сітках? у 8 таких сітках?

• Тато купив 4 головки капусти, по 3 кг кожна, і 5 кг буряків. Скільки всього кілограмів овочів купив тато?

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічних задач

1) В одній вазі 10 яблук, а в іншій — 6 яблук. Скільки яблук потрібно перекласти з однієї вази в іншу, щоб яблук вийшло порівну? (2)

2) Гра «Магічні квадрати».

Квадрат розділений на 9 частин. У центрі записана сума, яка має вийти при складанні трьох чисел у кожному рядку і кожному стовпці.

Завдання: вставити пропущені числа.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 108, завдання 634; 635.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити