Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік
МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 78. ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 3. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ НА ДІЇ РІЗНИХ СТУПЕНІВ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати вміння знаходити значення виразів на дії різних ступенів, розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 107, завдання 626; 627)
Завдання 626
— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.
Завдання 627
— Скільки кілограмів фруктів купила мама?
2. Гра «Хто швидший?»
3. Порівняння виразів
4. Усне розв'язування задач
1) На столі стояли 4 тарілки, з двома яблуками в кожній тарілці. Скільки було всього яблук?
2) По тарілочках розклали 6 цукерок, по 2 цукерки на кожну. На скільки тарілочок вистачило цих цукерок?
3) Діти для прогулянки вишикувалися парами. Вийшло 9 пар. Скільки дітей вийшло на прогулянку?
4) У танцювальний ансамбль записалося 17 учнів, а в хор — 35. На скільки більше учнів записалося в хор, ніж у танцювальний ансамбль?
5. Хвилинка каліграфії
— Випишіть відповіді таблиці множення числа 2.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми вивчимо таблицю множення числа 3.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 107-108)
Завдання 628. Колективне опрацювання матеріалу
Учні читають таблиці і пояснюють, як склали таблицю множення числа 3 і таблицю множення на 3.
— Що цікавого ви помітили?
— Як можна одержати наступний добуток з попереднього?
Завдання 629
Учні «ланцюжком» обчислюють вирази, користуючись таблицею. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
Завдання 630
Учні «ланцюжком» читають вирази і порівнюють їх значення. Які вирази можна порівняти, не обчислюючи?
Завдання 631. Коментоване розв'язування задачі
Завдання 632
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.
Завдання 633. Колективне розв'язування задачі
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Було — ?
Витратили — по 3 л 3 б., ? л
Залишилося — 6 л.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Обчислення значень виразів
2. Розв'язування задач
✵ У одній сітці 3 кг яблук. Скільки кілограмів яблук у 5 таких сітках? у 8 таких сітках?
✵ Тато купив 4 головки капусти, по 3 кг кожна, і 5 кг буряків. Скільки всього кілограмів овочів купив тато?
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв'язування логічних задач
1) В одній вазі 10 яблук, а в іншій — 6 яблук. Скільки яблук потрібно перекласти з однієї вази в іншу, щоб яблук вийшло порівну? (2)
2) Гра «Магічні квадрати».
Квадрат розділений на 9 частин. У центрі записана сума, яка має вийти при складанні трьох чисел у кожному рядку і кожному стовпці.
Завдання: вставити пропущені числа.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 108, завдання 634; 635.