Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 66. ПЕРЕСТАВНИЙ ЗАКОН МНОЖЕННЯ

Мета: навчати учнів застосовувати переставний закон множення під час обчислень; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати загальну культуру.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 92, завдання 529; 530)

Завдання 529

— Прочитайте рівності по-різному. Назвіть компоненти у рівностях.

Завдання 530

— Прочитайте розв’язання задачі.

2. Усна лічба

1) Чашка коштує 3 грн. Скільки заплатили за 4 такі чашки? Розв’яжіть додаванням, а потім — множенням.

2) Порівняйте.

3) Обчисліть.

13 + 13 + 13 

20 + 20 + 20 

17 + 17 + 17

4) Маса ягняти 8 кг, поросяти — 12 кг, а теляти — на 10 кг більша, ніж ягняти і поросяти разом. Яка маса теляти?

3. Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Яке число «зайве»?

14; 21; 27; 28; 35; 42; 49.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про переставний закон множення.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (c. 93-94)

Завдання 531

Учні записують приклади на множення у вигляді суми та обчислюють їх значення.

Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

Завдання 532

Учні «ланцюжком» у кожному стовпчику знаходять значення другого виразу, використовуючи значення першого виразу.

Завдання 533. Колективне опрацювання матеріалу

Учні пояснюють, як по-різному порахувати кількість яєць у контейнері.

Роблять висновок: від перестановки множників добуток не змінюється.

Завдання 534. Письмове виконання завдання з опорою на переставний закон множення

Учні знаходять значення виразів у другому рядку.

Завдання 535

Колективне розв’язування задачі. Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.

Завдання 536

Учні креслять ламану з трьох ланок. Один учень біля дошки пояснює, як обчислити довжину всієї ламаної.

Завдання 537. Письмове виконання завдання з коментуванням Один учень працює біля дошки.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Обчислення значень виразів

2. Розв'язування задач на множення

1) Скільки крил у чотирьох курок? у семи курок?

2) На одну дитячу сукню потрібно 2 м ситцю. Скільки метрів ситцю знадобиться на 8 таких суконь? на шість суконь? на дев’ять суконь?

3) Маса курки 2 кг. Яка маса семи таких курок?

4) За день соняшник виростає на 2 см. На скільки сантиметрів він виросте за тиждень?

5) П’ятьом мавпочкам дали по 2 банани. Скільки всього бананів роздали?

6) Маса кроля 2 кг. Яка маса шести таких кролів?

7) Маса посилки 3 кг. Яка маса 6 таких посилок?

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічних задач

1) Дві бригади сіяли горох. Перша бригада засіяла 4 грядки гороху, а друга — стільки і ще півстільки. Яка бригада стала переможцем? (Друга)

2) Один віслюк ніс 10 кг цукру, а другий — 10 кг вати. У кого вантаж був важчим? (Однаково)

3) Два батька і два сини розділили між собою 3 апельсини так, що кожному дісталося по апельсину. Як це могло статися? (Дід, батько, син)

4) Братові 12 років, а сестрі — 9. Скільки років буде братові, коли сестрі виповниться стільки, скільки йому зараз? (12 - 9 = 3 (р.) — пройде; 12 + 3 = 15 (р.) — буде братові.)

5) Кіт стоїть на 4 лапах і важить 6 кг. Скільки він важитиме, коли встане тільки на задні лапи? (6 кг)

6) У кішки 4 кошенятка рудого і білого кольору. Рудих більше, ніж білих. Яких скільки? (3 рудих, 1 біле)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 94, завдання 538; 539.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити