Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік
МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 86. ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 4. ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ ДЛЯ ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ І РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: ознайомити учнів із таблицею ділення на 4; формувати вміння застосовувати таблицю для знаходження значень виразів і розв'язування задач; розвивати увагу, пам'ять, мовлення; виховувати почуття дружби, взаємодопомогу.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 117, завдання 699; 700)
Завдання 699
— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.
Завдання 700
— Прочитайте вираз, яким ви розв’язали задачу.
2. Усна лічба
1) Гра «Не помилися!».
На плакаті написані числа від 1 до 90. Завдання: назвати числа, які зустрічаються в таблиці множення на 4.
2) Гра «Знайди пару».
До дошки по черзі виходять по 3 учні від кожного ряду. Завдання: записати у віконцях числа, щоб вийшла правильна рівність.
3) Гра «Хто швидший?».
4) Розв'язування задач.
✵ На віконці три кішки, у кожної кішки чотири ніжки. Скільки ніжок у трьох кішок?
✵ Біля віконця чотири діжечки, в кожній діжечці по три жаби. Скільки жаб у чотирьох діжечках?
✵ В 3 наметах жили туристи по 4 в кожному. Скільки туристів було?
3. Хвилинка каліграфії
— Яке число «зайве» і чому?
23; 43; 58; 73; 93.
4. Математичний диктант
✵ Частку чисел 18 і 3 збільшити на 6.
✵ Суму чисел 9 і 15 поділити на 3.
✵ Добуток чисел 6 і 2 поділити на 3.
✵ Добуток чисел 6 і 2 зменшити на 3.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми складемо таблицю ділення на 4.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 117-118)
Завдання 701. Колективне опрацювання матеріалу
Учні читають таблицю множення числа 4 та пояснюють, як склали таблицю ділення на 4. Порівнюють таблиці.
Завдання 702
Учні «ланцюжком» розв’язують приклади, користуючись таблицею ділення на 4. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
Завдання 703. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.
Завдання 704
Учні добирають значення х та розв’язують рівняння усно.
Завдання 705. Самостійна робота
Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.
3 ∙ 4 + 48 = 60
40 + 4 ∙ 5 = 60
16 : 4 + 56 = 60
Завдання 706. Колективне розв'язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розв'язування задач
1) Зрізали — 20 гол. і 16 гол.
Розклали — по ? гол. 4 кор.
— Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому?
— Якою дією треба відповісти на питання задачі? Чому?
2) Довжина прямокутника 6 см. Вона на 2 см більша за ширину. Знайдіть периметр прямокутника.
3) Мама купила на 28 грн яблук, по 4 грн за кілограм. З кг яблук вона віддала сусідці. Скільки кілограмів яблук залишилось у мами?
2. Робота за таблицею
Числа |
32 і 4 |
32 і 4 |
28 і 4 |
28 і 4 |
Знайти |
різницю |
частку |
частку |
суму |
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв'язування логічної задачі
Михайлик, Дмитрик і Павлик гуляли на вулиці. Біля них гралося кошеня. Підійшла до хлопчиків Тетянка і запитала, чиє це кошеня. Хлопчики відповіли так.
Михайлик: «Це моє кошеня».
Дмитрик: «Це кошеня не Павлика».
Чиє ж насправді було кошеня, якщо одне з цих тверджень істинне, а одне — хибне?
Відповідь. Кошеня — Дмитрика.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 118, завдання 707; 708.