Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 98. ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 6. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ПРИКЛАДІВ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ ДІЛЕННЯ НА 6. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ

Мета: ознайомити учнів з таблицею ділення на 6; формувати вміння розв'язувати задачі і приклади, що включають ділення на 6; удосконалювати навички творчої роботи над задачею; розвивати обчислювальні навички, пізнавальну активність, логічне мислення, математичне мовлення; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 130, завдання 798; 799)

Завдання 798

— Прочитайте вирази, у яких остання дія додавання; віднімання.

Завдання 799

— На які дні тижня припадають дати народження членів вашої родини?

2. Усна лічба

1) Гра «Мовчанка».

2) Збільшіть в 4 рази числа 3; 5; 7; 9. Зменшіть у 3 рази числа 9; 18; 27; 21.

3. Усне розв'язування задач

1) Пляшки з газованою водою поставили в ящик так, що вийшли 4 ряди по 6 пляшок. Скільки пляшок з водою поставили в ящик? Скільки пляшок у двох таких ящиках? Скільки їх у трьох ящиках?

2) Хор складається з чотирьох груп співаків: сопрано, альтів, тенорів і басів. У кожній групі 6 співаків. Скільки співаків у хорі?

3) 3 чотирьох кущів зняли по 5 помідорів, а з трьох кущів — по 6. Скільки помідорів зняли з усіх кущів?

4) На картині намальовано 4 корови, а овець — у 3 рази більше. Скільки всього тварин намальовано на картині?

4. Хвилинка каліграфії

— Випишіть з ряду чисел тільки ті, що є відповідями таблиці множення на 6.

8; 12; 14; 18; 21; 24; 26; 30; 34; 36; 42; 48; 54; 56.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми складемо таблицю ділення на 6.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 130-131)

Завдання 800. Колективне опрацювання матеріалу

Учні порівнюють таблиці, пояснюють, як склали таблицю ділення на 6.

— Що отримаємо, якщо добуток поділимо на перший множник? (Другий множник)

Завдання 801

Учні «ланцюжком» читають рівності по-різному.

Завдання 802

Учні знаходять вирази з однаковими значеннями. Записують рівності за зразком, працюючи у зошитах.

Завдання 803. Коментоване розв'язування рівнянь

Завдання 804

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.

Завдання 805

Учні доповнюють задачу числами і самостійно розв’язують.

Завдання 806

Учні складають задачу за схемою.

Завдання 807

Бабуся чекала в гості трьох онуків і спекла їм пиріжки. Полічила і думає: «По скільки пиріжків дати дітям? Якщо дати по 5, то один залишиться, а якщо по 6, то 2 не вистачить». Скільки пиріжків спекла бабуся?

(5 ∙ 3 = 15; 15 + 1= 16. 6 ∙ 3 = 18; 18 - 2 = 16. 16 пиріжків спекла бабуся.)

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розв'язування прикладів з коментуванням

2. Робота над задачами

1) Теслярі розпиляли колоду завдовжки 12 м на 6 однакових частин.

Яка довжина кожної частини? (12 : 6 = 2)

Скільки розпилювань зроблено? (5)

2) Учень вирізав з паперу 4 квадрати, 6 кругів, а трикутників — у 3 рази більше, ніж кругів. Скільки всього многокутників вирізав учень?

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічних задач

1) Минула третя частина доби. Скільки годин залишилося до кінця доби? (16 год)

2) Микола вийшов з дому о 15 годині. Він грав у футбол 1 год 40 хв і 70 хв катався на велосипеді. О котрій годині Микола повернувся додому? (О 17 год 50 хв)

3) На весь шлях від селища до міста шофер витратив 3 години. У місто він приїхав о 2 годині дня. У котрій годині шофер виїхав з селища? (Об 11 годині дня.)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 131, завдання 808; 809.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити