Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 101. ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 7. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ПРИКЛАДІВ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 7

Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 7; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 133-134, завдання 824; 825)

Завдання 824

— Прочитайте вирази та їх значення.

Завдання 825

— У скільки разів більше придбали журналів «Соняшник», ніж журналів «Пізнайко»?

2. Усна лічба

1) Гра «Мовчанка».

2) Усне розв'язування задач.

• Дівчинка купила 15 зошитів у клітинку і 5 зошитів у лінійку. У скільки разів більше зошитів у клітинку купила дівчинка?

• У дитячий садок привезли 40 кг яблук, що на 8 кг менше, ніж груш. Скільки привезли груш?

3. Індивідуальне опитування

Картка 1

1. Встав пропущені числа.

2. Розв’яжи задачу.

Вартість зошита 6 грн, а альбому — 12 грн. У скільки разів вартість зошита менше, ніж альбому?

Картка 2

1. Встав пропущені числа.

2. Розв’яжи задачу.

Вартість альбому 12 грн, а зошита — 6 грн. У скільки разів вартість альбому більше, ніж зошита?

4. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

4; 8; ...; ...; 24; ...; ...; 40.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми складемо таблицю множення числа 7.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 134-135)

Завдання 826. Колективне опрацювання матеріалу

Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 7 і таблицю множення на 7.

— Здавна число 7 уважали священним і щасливим числом. Згадайте, в назвах яких казок згадано число 7. («Білосніжна і сім гномів», «Вовк і семеро козенят», «Казка про мертву царівну і сім багатирів»...)

— Поясніть значення прислів’їв.

• Сім разів відміряй, один — відріж.

• Семеро одного не чекають.

Завдання 828. Письмове виконання завдання з опорою на таблицю множення числа 7

Завдання 829. Самостійне виконання завдання

Один учень працює біля дошки.

Завдання 830

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Один учень працює біля дошки.

Завдання 831

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.

Завдання 832

Після складання плану розв’язання учні записують розв’язання самостійно.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Запис та обчислення значень виразів

• Частку чисел 48 і 8 зменшити у 2 рази.

• Добуток чисел 3 і 8 збільшити на 27.

2. Робота над задачею

У 6 однакових ящиках 30 кг лимонів. Маса порожнього ящика 3 кг. Яка маса ящика з лимонами?

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічної задачі

У коробці лежить 15 кульок: чорних, білих і червоних. Червоних кульок у 7 разів більше, ніж білих. Скільки в коробці чорних кульок?

Розв’язання. Білих кульок не може бути більше однієї, оскільки якби їх було хоч би 2, то червоних кульок було б не менше 14, а кульок усього 15. Отже, біла кулька всього одна, а червоних — у сім разів більше, тобто сім. Чорних кульок 15 - (1 + 7) = 7.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 135, завдання 833; 834.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити