Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік
МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 102. ПОРЯДОК ДІЙ У ВИРАЗАХ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ПРИКЛАДІВ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 7
Мета: закріпити знання учнів про порядок дій у виразах, знання таблиці множення числа 7; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 135, завдання 833; 834)
Завдання 833
— Прочитайте вирази та їх значення.
Завдання 834
— Скільки кульок було у Тіма?
2. Усна лічба
1) Гра «Хто швидший?».
2) Робота за таблицею.
Ціна |
Кількість |
Вартість |
5 грн |
4 |
? |
4 грн |
? |
24 грн |
? |
3 |
21 грн |
3. Індивідуальне опитування
Картка 1
1. Порівняй вирази.
2. Розв’яжи задачу.
У шкільну їдальню купили 5 кг цукерок і 35 кг печива. У скільки разів більше печива, ніж цукерок?
Картка 2
1. Порівняй вирази.
2. Розв’яжи задачу.
До магазину привезли 4 ящики слив і 28 ящиків яблук. У скільки разів більше яблук, ніж слив?
4. Хвилинка каліграфії
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
12; ...; 36; ...; ....
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 7 і порядок дій у виразах.
1. Робота за підручником (с. 135-136)
Завдання 835. Колективне опрацювання матеріалу
Учні пояснюють, як виконали завдання.
Завдання 836
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
Завдання 837
Учні коментують, як виконали обчислення.
Завдання 838. Робота в парах
Учні знаходять значення виразу зі змінною.
Завдання 839. Усне виконання завдання
— Число 10 можна по-різному розкласти на суму двох доданків. Яка пара таких доданків при множенні дасть найбільший добуток? (5 ∙ 5 = 25)
Завдання 840. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз
Один учень записує умову і розв’язує задачу, скориставшись підказкою:
Завдання 841. Коментоване розв'язування рівнянь
Завдання 842
Після колективного ознайомлення зі змістом задачі учні вибирають рівняння, за допомогою якого можна розв’язати задачу.
Один учень записує рівняння на дошці і розв’язує його.
Завдання 843
Маємо трійку чисел 2; 7; 5. Установіть закономірність та утворіть нову трійку, уставивши пропущене число: 6; ...; 3. (6; 9; 3)
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Дії над іменованими числами
— Заповніть порожні клітинки.
Двоє учнів працюють за закритою дошкою для подальшої перевірки.
2. Офтальмологічна пауза
3. Розв'язування логічних завдань
— Які з поданих висловлень завжди істинні (правильні), які — завжди хибні (неправильні), а які можуть бути істинними або хибними?
✵ Двоцифрове число більше за одноцифрове. (і)
✵ Зменшуване більше за різницю. (і)
✵ Від’ємник більший за різницю. (і чи х)
✵ Сума не може дорівнювати доданку. (х)
✵ Батько старший за дідуся. (х)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 136, завдання 844; 845.