Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 68. ЗБІЛЬШЕННЯ ЧИСЛА НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ І В КІЛЬКА РАЗІВ

Мета: ознайомити учнів із випадками збільшення числа у кілька разів; закріплювати обчислювальні навички, знання таблиці множення числа 2; формувати вміння порівнювати вирази, які містять табличні випадки множення числа 2; закріплювати навички розв'язування задач; розвивати логічне мислення; підвищувати інтерес до предмета.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 95, завдання 546; 547)

Завдання 546

— Прочитайте, як ви обчислили периметр зручним способом.

Завдання 547

— Скільки всього кроликів було в зоомагазині?

2.  Усна лічба

1) Гра «Ланцюжок».

2) Обчисліть другий приклад кожного стовпчика, використовуючи розв’язання першого прикладу.

3) Кругові приклади.

4) Гра «Склади приклад».

Даються числа: 6; 8; 12; 18; 16. Завдання: скласти різні приклади на табличне множення числа 2 з цими відповідями.

3. Хвилинка каліграфії

— Яке число «зайве»?

5; 10; 11; 15; 20; 25; 30; 35.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання таблиці множення числа 2, дізнаємось, як збільшити число у кілька разів.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (c. 95-97)

Завдання 548

Учні «ланцюжком» складають вирази і обчислюють їх значення. Один учень працює біля дошки.

Завдання 549

Учні порівнюють, не обчислюючи. Наприклад, 2 ∙ 3 > 2 + 2, тому що 2-3 — це сума трьох двійок, а праворуч — сума двох двійок.

Завдання 550

Учні розв’язують задачу усно.

Завдання 551

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.

Завдання 552. Колективне опрацювання матеріалу

Учні пригадують: щоб збільшити число на кілька одиниць, треба додати.

Завдання 553. Колективне опрацювання матеріалу

Учні міркують так: якщо Малюк з’їв 3 тістечка, а Карлсон — у 2 рази більше, то Карлсон з’їв 2 рази по 3. Можна записати: 3 + 3 = 6, або 3 ∙ 2 = 6.

Висновок. Щоб збільшити число у кілька разів, потрібно помножити це число на кількість разів.

Завдання 554. Робота в групах

Учні «ланцюжком» розв’язують приклади.

Завдання 555. Колективне розв'язування задачі

Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розв'язування задач

1) Оля вимила чайні чашки і поставила їх на полицю у 3 ряди, по 5 чашок у ряду. Скільки чашок вимила Оля?

2) Олена вимила чайні блюдця і поставила їх на полицю у 5 рядів, по 3 блюдця в кожен ряд. Скільки блюдець вимила Олена?

2. Самостійна робота

Пакувальник за 1 год пакує 24 подарункових набори, а його учень — 17 наборів. Скільки наборів вони запакують разом за 2 год?

1) 24 + 17 = 41 (н.) — запакують разом за 1 год.

2) 41 + 41 = 82 (н.) — запакують разом за 2 год.

(24 + 17) + (24 + 17) = 82 (н.)

3. Творча робота над задачею

Дві бригади лісорубів мали заготовити за місяць 90 машин дров. Перша бригада заготовила 38 машин, а друга — на 5 машин більше.

Що дізнаєтеся, виконавши дії:

38 + 5 = ?  

38 + (38 + 5) = ?                         

90 - 38 - (38 + 5) = ?

4. Офтальмологічна пауза

5. Розв'язування логічної задачі

Віра і Надя — сестри. Віра сказала, що у неї два брати, і Надя сказала, що у неї два брати. Скільки дітей у сім’ї? (4)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 97, завдання 555; 556.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити