Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік
МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 68. ЗБІЛЬШЕННЯ ЧИСЛА НА КІЛЬКА ОДИНИЦЬ І В КІЛЬКА РАЗІВ
Мета: ознайомити учнів із випадками збільшення числа у кілька разів; закріплювати обчислювальні навички, знання таблиці множення числа 2; формувати вміння порівнювати вирази, які містять табличні випадки множення числа 2; закріплювати навички розв'язування задач; розвивати логічне мислення; підвищувати інтерес до предмета.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 95, завдання 546; 547)
Завдання 546
— Прочитайте, як ви обчислили периметр зручним способом.
Завдання 547
— Скільки всього кроликів було в зоомагазині?
2. Усна лічба
1) Гра «Ланцюжок».
2) Обчисліть другий приклад кожного стовпчика, використовуючи розв’язання першого прикладу.
3) Кругові приклади.
4) Гра «Склади приклад».
Даються числа: 6; 8; 12; 18; 16. Завдання: скласти різні приклади на табличне множення числа 2 з цими відповідями.
3. Хвилинка каліграфії
— Яке число «зайве»?
5; 10; 11; 15; 20; 25; 30; 35.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми закріпимо знання таблиці множення числа 2, дізнаємось, як збільшити число у кілька разів.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (c. 95-97)
Завдання 548
Учні «ланцюжком» складають вирази і обчислюють їх значення. Один учень працює біля дошки.
Завдання 549
Учні порівнюють, не обчислюючи. Наприклад, 2 ∙ 3 > 2 + 2, тому що 2-3 — це сума трьох двійок, а праворуч — сума двох двійок.
Завдання 550
Учні розв’язують задачу усно.
Завдання 551
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.
Завдання 552. Колективне опрацювання матеріалу
Учні пригадують: щоб збільшити число на кілька одиниць, треба додати.
Завдання 553. Колективне опрацювання матеріалу
Учні міркують так: якщо Малюк з’їв 3 тістечка, а Карлсон — у 2 рази більше, то Карлсон з’їв 2 рази по 3. Можна записати: 3 + 3 = 6, або 3 ∙ 2 = 6.
Висновок. Щоб збільшити число у кілька разів, потрібно помножити це число на кількість разів.
Завдання 554. Робота в групах
Учні «ланцюжком» розв’язують приклади.
Завдання 555. Колективне розв'язування задачі
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розв'язування задач
1) Оля вимила чайні чашки і поставила їх на полицю у 3 ряди, по 5 чашок у ряду. Скільки чашок вимила Оля?
2) Олена вимила чайні блюдця і поставила їх на полицю у 5 рядів, по 3 блюдця в кожен ряд. Скільки блюдець вимила Олена?
2. Самостійна робота
Пакувальник за 1 год пакує 24 подарункових набори, а його учень — 17 наборів. Скільки наборів вони запакують разом за 2 год?
1) 24 + 17 = 41 (н.) — запакують разом за 1 год.
2) 41 + 41 = 82 (н.) — запакують разом за 2 год.
(24 + 17) + (24 + 17) = 82 (н.)
3. Творча робота над задачею
Дві бригади лісорубів мали заготовити за місяць 90 машин дров. Перша бригада заготовила 38 машин, а друга — на 5 машин більше.
Що дізнаєтеся, виконавши дії:
38 + 5 = ?
38 + (38 + 5) = ?
90 - 38 - (38 + 5) = ?
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв'язування логічної задачі
Віра і Надя — сестри. Віра сказала, що у неї два брати, і Надя сказала, що у неї два брати. Скільки дітей у сім’ї? (4)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 97, завдання 555; 556.