Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік
МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 107. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 7
Мета: перевірити знання табличного множення і ділення, вміння розв’язувати задачі вивчених видів, порядок виконання арифметичних дій; удосконалювати обчислювальні навички, вміння працювати самостійно; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
III. ПЕРЕВІРКА ВМІНЬ І НАВИЧОК
1 варіант
1. Розв’яжи задачу.
У глечик поміщається 3 л води, а в каністру — в 7 разів більше. Скільки літрів води поміщається в глечик і в каністру разом?
2. Розв’яжи приклади.
3. Встав пропущені числа.
4. Знайди значення виразів.
1 дм — 3 см
4 дм + 6 см
1 м 8 см : 6
Додаткове завдання
Накресли два такі відрізки, щоб різниця їх довжин дорівнювала 6 см.
2 варіант
1. Розв’яжи задачу.
Дівчинка купила 21 зошит в клітинку, а в лінійку — в 7 разів менше. Скільки всього зошитів купила дівчинка?
2. Розв’яжи приклади.
3. Встав пропущені числа.
4. Знайди значення виразів.
1 дм - 5 см
1 м 2 дм : 3
4 дм + 5 см
Додаткове завдання
Накресли два такі відрізки, щоб різниця їх довжин дорівнювала 4 см.
Шкала оцінювання
1 з.— 2,5 бала: 1 бал за хід розв’язання;
0,5 бала за правильність обчислень (по 0,5 бала за дію).
2 з.— 5 балів: по 0,25 бала за дію.
3 з.— 1 бал: по 0,5 бала за вираз.
4 з.— 1,5 бала: по 0,5 бала за вираз.
Додаткове завдання — 2 бали: (по 1 балу за відрізок).
Фізкультхвилинка
IV. САМОПЕРЕВІРКА
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ
1. Гра «Нанизай намистинки»
2. Завдання з логічним навантаженням
1) Два апельсини і п’ять мандаринів коштують стільки ж, скільки три апельсини і три мандарини. Що дорожче — чотири апельсини або вісім мандаринів?
Відповідь: вартість 4 апельсинів дорівнює вартості 8 мандаринів.
2) Що більше — половина третини числа або третина його половини? Доведіть, користуючись малюнком.
Відповідь: половина третини числа дорівнює третині його половини.
3) Як двом розбійникам розділити навпіл здобич, щоб ніхто не міг поскаржитися, що інший його обдурив?
Розв’язання. Треба вникнути в умову. У розбійників немає засобу для точного ділення здобичі навпіл. Тому ділити доводиться на око. Розв’язання тут єдине: один ділить здобич на дві частини, а інший обирає частину, яка йому сподобалася.
Детальніше це виглядає так.
Спочатку розбійники кидають жереб, хто з них ділитиме здобич, а хто обиратиме. Перший розбійник ділить здобич на дві однакові (на його думку) частини. Другий з цих двох частин обирає ту, яка йому більше подобається.
Умова задачі виконана, оскільки жоден розбійник не може поскаржитися, що його обдурили: перший сам ділив, другий сам вибирав.
Відповідь: один ділить, інший вибирає.