Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 107. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 7

Мета: перевірити знання табличного множення і ділення, вміння розв’язувати задачі вивчених видів, порядок виконання арифметичних дій; удосконалювати обчислювальні навички, вміння працювати самостійно; виховувати культуру оформлення письмових робіт.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

III. ПЕРЕВІРКА ВМІНЬ І НАВИЧОК

1 варіант

1. Розв’яжи задачу.

У глечик поміщається 3 л води, а в каністру — в 7 разів більше. Скільки літрів води поміщається в глечик і в каністру разом?

2. Розв’яжи приклади.

3. Встав пропущені числа.

4. Знайди значення виразів.

1 дм – 3 см 

4 дм + 6 см 

1 м 8 см : 6

Додаткове завдання

Накресли два такі відрізки, щоб різниця їх довжин дорівнювала 6 см.

2 варіант

1. Розв’яжи задачу.

Дівчинка купила 21 зошит в клітинку, а в лінійку — в 7 разів менше. Скільки всього зошитів купила дівчинка?

2. Розв’яжи приклади.

3. Встав пропущені числа.

4. Знайди значення виразів.

1 дм - 5 см  

1 м 2 дм : 3 

4 дм + 5 см

Додаткове завдання

Накресли два такі відрізки, щоб різниця їх довжин дорівнювала 4 см.

Шкала оцінювання

1 з.— 2,5 бала: 1 бал за хід розв’язання;

0,5 бала за правильність обчислень (по 0,5 бала за дію).

2 з.— 5 балів: по 0,25 бала за дію.

3 з.— 1 бал: по 0,5 бала за вираз.

4 з.— 1,5 бала: по 0,5 бала за вираз.

Додаткове завдання — 2 бали: (по 1 балу за відрізок).

Фізкультхвилинка

IV. САМОПЕРЕВІРКА

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

1. Гра «Нанизай намистинки»

2. Завдання з логічним навантаженням

1) Два апельсини і п’ять мандаринів коштують стільки ж, скільки три апельсини і три мандарини. Що дорожче — чотири апельсини або вісім мандаринів?

Відповідь: вартість 4 апельсинів дорівнює вартості 8 мандаринів.

2) Що більше — половина третини числа або третина його половини? Доведіть, користуючись малюнком.

Відповідь: половина третини числа дорівнює третині його половини.

3) Як двом розбійникам розділити навпіл здобич, щоб ніхто не міг поскаржитися, що інший його обдурив?

Розв’язання. Треба вникнути в умову. У розбійників немає засобу для точного ділення здобичі навпіл. Тому ділити доводиться на око. Розв’язання тут єдине: один ділить здобич на дві частини, а інший обирає частину, яка йому сподобалася.

Детальніше це виглядає так.

Спочатку розбійники кидають жереб, хто з них ділитиме здобич, а хто обиратиме. Перший розбійник ділить здобич на дві однакові (на його думку) частини. Другий з цих двох частин обирає ту, яка йому більше подобається.

Умова задачі виконана, оскільки жоден розбійник не може поскаржитися, що його обдурили: перший сам ділив, другий сам вибирав.

Відповідь: один ділить, інший вибирає.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити