Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 112. ТАБЛИЦЯ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 9. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 9; удосконалювати навички розв'язувати приклади і задачі, використовуючи знання таблиці множення і ділення; розвивати творчі здібності, математичне мовлення; виховувати уважність.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 146, завдання 922; 923)

Завдання 922

— Прочитайте вирази, у яких остання дія додавання; віднімання.

Завдання 923

— Скільки пасажирів зайшло в автобус?

2. Усна лічба

Математична естафета «Знайди пару»

Грають три команди (ряди).

— З’єднайте стрілками приклади з відповідями.

3. Математичний диктант

• Ділене — 40, дільник — 8. Знайдіть частку.

• Місткість бочки 72 л, а відра — в 8 разів менше. Запишіть місткість відра.

• У ящики розклали 64 кг лимонів, по 8 кг у кожний. Скільки використали ящиків?

• Вихователька роздала порівну 56 цукерок семи дітям. Скільки цукерок отримала кожна дитина?

• Вартість чотирьох м’ячів 32 грн. Скільки потрібно заплатити за один такий м’яч?

Відповіді: 5; 9; 8; 8; 8.

4. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

9; 19; 29; ...; ...; 59; ...; ...; ...; 99.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми вивчимо таблицю множення числа 9.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 146-147)

Завдання 924. Колективне опрацювання матеріалу

Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 9.

— Як утворюється кожна наступна відповідь? (До попередньої відповіді додається 9.)

— Подивіться уважно на таблицю. Які випадки множення 9 нам уже знайомі, а які — ні? Відповідь обґрунтуйте!

Запам’ятай! 9 ∙ 9 = 81

Завдання 925. Письмове виконання завдання з опорою на таблицю множення числа 9

Завдання 926

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

Завдання 927

Учні складають план розв’язання задачі:

1) Скільки всього квітів хризантем продала бабуся?

2) Скільки всього гвоздик продала бабуся?

3) Скільки всього квітів продала бабуся?

Завдання 928. Робота в парах

Учні складають вираз і знаходять його значення, якщо а = 3; а = 7.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Добери число»

2. Офтальмологічна пауза

3. Розв'язування логічної задачі

Завдання 929

Максим, Вадим і Борис грали у шахи. Кожний з них зіграв по 2 партії. Скільки всього було партій? (6)

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 147, завдання 930; 931.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити