Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 69. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ДІЄЮ ДІЛЕННЯ. ДІЛЕННЯ НА ВМІЩЕННЯ І ДІЛЕННЯ НА РІВНІ ЧАСТИНИ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з дією ділення за допомогою розв'язування задач на ділення на вміщення і зі знаком «ділення»; вчити розрізняти ділення на вміщення і ділення на рівні частини; закріплювати табличні випадки множення числа 2; розвивати логічне мислення; виховувати вміння оцінювати значущість предмета математики в житті.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 97, завдання 555; 556)

Завдання 556

— Прочитайте рівність; нерівність, у якій поставили знак «більше»; знак «менше».

Завдання 557

— Скільки бананів було у слоненятка?

2. Гра «Відповідай, не позіхай»

• Скільки днів в одному тижні? у двох? у трьох? у чотирьох? у п’яти?

• Скільки місяців у році? у двох? у трьох? у чотирьох? у п’яти?

• Скільки ніг у бджоли? у двох бджіл? у трьох бджіл? у чотирьох бджіл?

• Скільки ніг у павука? у двох павуків? у трьох павуків і т. д.

• Що ви повинні знати, щоб легко справлятися з розв’язанням даних задач? (Таблицю множення). А чи може згодитися вам в житті знання таблиці множення?

3. Встав пропущені знаки дій.

4. Робота над задачею

Дві майстерні повинні були відремонтувати за місяць 60 пральних машин. Перша майстерня відремонтувала 25 машин, а друга — на 7 машин більше. Що дізнаєтеся, виконавши дії:

25 + 7 = ?    

25 + (25 + 7) = ?                

60 - 25 - (25 + 7) = ?

5. Хвилинка каліграфії

— Яке число «зайве»?

4; 8; 12; 16; 17; 20.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 2, будемо розв’язувати задачі нових видів.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 97-98)

Завдання 558

Учні «ланцюжком» складають і розв’язують приклади.

Завдання 559

Перший стовпчик — з коментуванням, решта прикладів — самостійно.

Завдання 560. Колективне опрацювання матеріалу Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.

Після цього учні читають пояснення.

Для розв’язання задачі потрібно з’ясувати, скільки разів по 2 вміщується у восьми. Така задача розв’язується дією ділення. (:) — знак «ділення».

Розв’язання

8 : 2 = 4 (т.)

Відповідь: 4 тарілки.

Рівність 8 : 2 = 4 читають так: «Вісім поділити на 2 дорівнює 4».

Завдання 561

Учні «ланцюжком» читають рівності.

Завдання 562

На дошці записується коротка умова задачі і розв’язання.

Завдання 563. Колективне розв'язування задачі

Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.

Для розв’язання задачі потрібно з’ясувати, скільки буде, якщо 12 розділити на 4 рівні частини.

Розв’язання

12 : 4 = 3 (т.)

Відповідь: 3 тістечка.

Завдання 564

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Практичні завдання

• Намалюйте 12 квадратиків і розділіть їх на 2 рівних частини (на 4, на 6). Запишіть приклади на ділення.

• Смужку паперу завдовжки 12 см розділили на частини, по 2 см кожна. Скільки вийшло частин?

2. Складання прикладів на ділення

• У пакети розклали 12 яблук, по 4 яблука в кожен пакет. Скільки пакетів знадобилося?

Скільки було яблук? (12) На скільки рівних пакетів поділили? (На 4)

• По тарілочках розклали 8 цукерок, по 2 цукерки на кожну. На скільки тарілочок вистачило цих цукерок?

Скільки було цукерок? (8) По скільки цукерок поділили? (По 2)

• У пучки зв’язали 14 морквин, по 7 морквин у кожному. Скільки пучків вийшло?

Скільки було морквин? (14) По скільки морквин поділили? (По 7)

3. Обчислення значень виразів

4. Розв'язування задач

1) У гаманці 5 монет по 2 к. і 1 монета 25 к. Скільки всього копійок у гаманці?

2) В одному пакеті 2 кг борошна. Скільки кілограмів борошна в 7 таких пакетах?

3) В одному ряді 6 парт. За кожною партою сидять 2 учні. Скільки всього учнів у цьому ряді?

4) У класі 9 двомісних парт. Одне місце порожнє. Скільки учнів сьогодні у класі?

5) На майданчику 5 двоколісних велосипедів і один триколісний. Скільки всього коліс у цих велосипедів?

5. Офтальмологічна пауза

6. Розв'язування логічних задач

1) У кішки народилися кошенята: 2 білих і 2 чорних. Я взяла з коробки кошеня. Якого кольору воно може бути? (Біле або чорне.)

2) Я взяла з коробки 2 кошенятка. Якого кольору вони можуть бути? (Обидва білі; обидва чорні; одне біле, а одне — чорне.)

3) Я взяла 3 кошенятка. Якого кольору вони можуть бути? (Двоє білих, одне чорне; двоє чорних і одне біле.)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 98, завдання 565; 566.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити