Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 114. ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 9. ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 9

Мета: ознайомити учнів з таблицею ділення на 9; вправляти у використанні табличних випадків під час виконання завдань різних видів; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 148, завдання 940; 941)

Завдання 940

— Прочитайте записані вирази та їх значення.

Завдання 941

— Скільки метрів дівчинка Еллі і Дроворуб пройдуть за 9 хв?

2. Усна лічба

1) Гра «Мовчанка».

2) Веселі задачі.

• У перший день шкідливі мишенята доставили котові Леопольду 14 неприємностей. Це в 2 рази більше, ніж у другий день. Скільки неприємностей доставили шкідливі мишенята доброму котові Леопольду за два дні? (21)

• Дуремар розсадив своїх п’явок у 4 банки, по 6 у кожну, і ще у нього залишилося 14 п’явок. Скільки всього п’явок було у Дуремара? (38)

3. Запис виразів та обчислення їх значень

• Добуток чисел 5 і 7 збільшити на 8.

• Частку чисел 40 і 5 зменшити на 3.

• Суму чисел 15 і 17 зменшити в 4 рази.

• Різницю чисел 45 і 38 збільшити в 5 разів.

4. Хвилинка каліграфії

— Запишіть відповіді таблиці множення числа 9 у порядку спадання.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з таблицею ділення на 9.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 148-149)

Завдання 942. Колективне опрацювання матеріалу

Учні пояснюють, як склали таблицю ділення на число 9. Читають таблицю.

Завдання 943. Письмове виконання завдання з опорою на таблицю множення числа 6

Перший і другий стовпчик — колективне розв’язання. Третій і четвертий діти розв’язують самостійно.

Завдання 944. Усне виконання завдання

Учні пояснюють, які рівності та нерівності істинні, а які — хибні.

Завдання 945

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

Завдання 946. Самостійне виконання завдання

Один учень працює біля дошки.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота

2. Виберіть один із наступних знаків: <; >; =

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв'язування логічних задач

1) Три брати впіймали 41 карася. Коли один відклав для юшки 7 карасів, другий 3, а третій 4, то в кожного брата залишилася однакова кількість рибин. Скільки карасів упіймав кожний брат?

1) 7 + 3 + 4 = 14 (к.) — віддали;

2) 41 - 14 = 27 (к.) — залишилося у трьох;

3) 27 : 3 = 9 (к.) — залишилося у одного;

4) 9 + 7 = 16 (к.) — упіймав 1 брат;

5) 9 + 3 = 12 (к.) — упіймав 2 брат;

6) 9 + 4 = 13 (к.) — упіймав 3 брат.

Перевірка: 16 + 12 + 13 = 41.

2) Є дві посудини місткістю в 3 л і в 5 л. Інших місткостей немає. Як налити з водопровідного крану в більшу посудину 1 л води?

Розв’язання. Наллємо в малу посудину з крану Злі переллємо їх у велику посудину. Знову наллємо в малу посудину з крану Злі віділлємо з неї у велику посудину 2 л (поки не заповнимо велику посудину). У малій посудині залишиться 1 л. Випорожнимо велику посудину і переллємо в неї 1 л з малої.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 149, завдання 947; 948.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити