Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ТАБЛИЧНЕ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 118. ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ НЕСТАНДАРТНИХ ЗАДАЧ

Мета: закріпити знання табличних результатів множення і ділення; вдосконалювати навички розв'язування нестандартних задач; розвивати творчі здібності; розширювати світогляд.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 152, завдання 975; 976)

Завдання 975

— Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

Завдання 976

— Скільки всього балеток одягнули балерини? Скільки було правих балеток?

2. Усна лічба

Математичний «ланцюжок»

3. Розв'язування задач виразом

• У книзі 56 сторінок. Вова читав щодня по 8 сторінок. За скільки днів Вова прочитав цю книгу? (56 : 8 = 7 (дн.))

• В одній книзі 9 сторінок. Це в 3 рази менше, ніж в іншій. Скільки сторінок у другій книзі? (9 ∙ 3 = 27 (с.))

• В одній книзі 9 сторінок, а в іншій — в 4 рази більше. Скільки сторінок у двох книгах? (9 + 9 ∙ 4 = 45 (с.))

• В одній книзі 40 сторінок, а в іншій — в 5 разів менше. Скільки сторінок у двох книгах? (40 + 40 : 5 = 48 (с.))

• В одній книзі 30 сторінок, а в іншій — на 24 менше. У скільки разів у другій книзі менше сторінок, чим в першій? (30 : (30 - 24) = 5 (р.))

4. Хвилинка каліграфії

— Лічіть дев’ятками, починаючи з 45 і закінчуючи числом 90. Запишіть названі числа.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені таблиці множення і ділення.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розв'язування кругових прикладів

Учитель звертає увагу учнів на те, яким чином виконуються обчислення.

2. Розв'язування задач

1) У хлопчика було 36 наклейок з автомобілями і 27 — з літаками. Він наклеїв їх у альбом, по 9 наклейок на сторінку. Скільки сторінок в альбомі зайняли наклейки?

Розв’яжіть задачу двома способами.

Під час повторення умови один учень креслить схеми і пояснює розв’язання задачі двома способами.

1-й спосіб

 

2-й спосіб

За схемами розв’язання задачі учні складають план розв’язання до кожного способу, підставляють числа і знаходять відповіді.

Коли вони переконаються, що відповіді однакові, учитель пояснює, що обидва вирази ілюструють два різні способи ділення суми на число.

2) Перше число — 12, друге — 36, а третє — у 9 разів менше від другого. Знайдіть суму цих чисел. На скільки третє число менше від суми всіх чисел? Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

3) 36 кг цвяхів і 12 кг цвяхів розклали в пакети, по 6 кг у кожний. Скільки витратили пакетів? (Розв’яжіть задачу двома способами.)

4) У шкільному саду посадили 4 ряди смородини, по 8 кущів у кожному ряду, і 7 рядів аґрусу, по 9 кущів у кожному. Поясніть, що дізнаєтеся, виконавши дії:

3. Фізкультхвилинка

4. Обчислення значень виразів

5. Запис виразів та обчислення їх значень

• Різницю чисел 90 і 18 зменшити в 9 разів.

• 40 збільшити на добуток чисел 9 і 6.

• Частку чисел 81 і 9 зменшити в 3 рази.

• Знайти суму часток чисел 72 і 8 та 45 і 9.

6. Офтальмологічна пауза

7. Розв'язування логічних задач

1) Завдання 977.

— Розставте знаки математичних дій та дужки так, щоб рівність була правильною (можливі кілька варіантів).

2) Довжину прямокутника збільшили на 15 см, а ширину зменшили на 8 см. На скільки сантиметрів збільшився периметр прямокутника? (15 + 15 - 8 - 8 = 14, або (15 - 8) ∙ 2 = 14)

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 153, завдання 978; 979.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити