Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У ДРУГОМУ КЛАСІ

Урок 124. ТАБЛИЧНІ ВИПАДКИ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: повторити табличні випадки додавання і віднімання з переходом через десяток; формувати вміння розв'язувати задачі; розвивати логічне мислення; прищеплювати інтерес до точних наук.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 154, завдання 4, 5)

Завдання 4

— Прочитайте записані рівності.

Завдання 5

— Скільки всього вболівальників від другокласників прийшли підтримати учасників своєї школи на конкурсі?

2. Усна лічба

1) Робота за таблицею.

Числа

Виконати дію

4 і 9

суму чисел зменшити на 6

18 і 9

різницю чисел збільшити на 7

38

зменшити на суму чисел 22 і 3

2) Усне розв'язування задач.

• Смужку паперу завдовжки 14 см розділили на частини, по 2 см кожна. Скільки вийшло частин?

• Знайдіть масу п’яти однакових кавунів, якщо маса одного кавуна 3 кг.

• Один пакет уміщує 3 кг борошна. Скільки кілограмів борошна вміщують 9 таких пакетів?

• Розв’яжіть задачу і складіть до неї дві обернені задачі.

Уздовж шкільної огорожі росло 15 дерев. Коли посадили ще декілька дерев, їх стало 23. Скільки дерев посадили?

3. Хвилинка каліграфії

— Запишіть три числа, кожне з яких ділиться на 2 і на 3. (6; 12; 18)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо вивчений матеріал.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розв'язування задач

1) 3 трьох грядок зібрали цибулю. З першої зібрали 34 кг, з другої — стільки ж, а з третьої — на 20 кг менше, ніж з першої і другої грядок разом. На скільки кілограмів цибулі менше зібрали з першої грядки, ніж із третьої? Учні складають план розв’язання задачі:

1) Скільки кілограмів цибулі зібрали з першої і другої грядок разом?

2) Скільки кілограмів цибулі зібрали з третьої грядки?

3) На скільки кілограмів цибулі менше зібрали з першої грядки, ніж із третьої?

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують розв’язання задачі у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

2) Перший муляр за 6 хв уклав 54 цеглини. Другий муляр за 5 хв уклав 35 цеглин. На скільки менше цеглин укладав другий муляр за хвилину?

План розв’язування:

1) Скільки цеглин укладав перший муляр за 1 хв?

2) Скільки цеглин укладав другий муляр за 1 хв?

3) На скільки менше цеглин укладав другий муляр за хвилину?

Фізкультхвилинка

2. Обчислення значень виразів

3. Розв'язування кругових прикладів

4. Доповнення нерівностей

5. «Бліцконтроль»

1) Познач правильний варіант значення виразу 63 : 7 + 2.

а) 10;                

б) 11;                

в) 7.

2) Розв’яжи приклад, в якому невідомий дільник.

3) Яке з чисел не є результатом таблиці множення?

8; 16; 20; 39; 42; 54.

4) При якому значенні о рівність а ∙ 8 = 64 буде правильною?

а) 8;                  

б) 7;                  

в) 9.

5) Познач вираз, значення якого більше, ніж 25.

а) 24 : 8 + 48;   

б) 54 : 9 - 4;     

в) 32 : 8 + 5.

6) Порівняй:

а) <;

б) >;

в) =.

7) 3 гаража виїхало 12 автомобілів, а залишилося — в 2 рази менше, ніж виїхало. На скільки автомобілів більше виїхало, ніж залишилося?

8) Маса гусака 6 кг, а індик — у 2 рази важчий. Яка маса індика?

а) 4;                  

б) 8;                  

в) 12.

9) У магазин привезли 81 кг яблук у 9 однакових ящиках. До обіду продали 5 ящиків. Скільки кілограмів яблук продали до обіду?

а) 14;                

б) 45;                

в) 86.

6. Офтальмологічна пауза

7. Розв'язування логічної задачі

Доберіть цифри таким чином, щоб нерівність була правильною:

Відповідь: 11 - 9 < 3; 10 - 9 < 3; 10 - 8 < 3

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 154, завдання 6; 7.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити