Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У ДРУГОМУ КЛАСІ
Урок 129. ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД ВИДУ 34-18. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: повторити способи віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд; формувати в учнів уміння розв'язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; сприяти розвитку творчих здібностей.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 156, завдання 25; 26)
Завдання 25
— Скільком людям він побажав щастя? На скільки більше дітей, ніж дорослих облив хлопчик?
Завдання 26
— Прочитайте, як ви обчислили суму чисел зручним способом.
2. Усні обчислення
1) Розв'язування прикладів.
2) Які знаки дій пропущено?
(3 ∙ 7 + 49 = 70; 3 ∙ 4 + 48 = 60)
3) Знайдіть приклади, що містять помилку. Розв'яжіть їх правильно.
4) Усне розв'язування задачі
У саду працювали 18 хлопчиків і 6 дівчаток.
— У скільки разів хлопчиків було більше, ніж дівчаток?
— У скільки разів дівчаток було менше, ніж хлопчиків?
— На скільки хлопчиків було більше, ніж дівчаток?
— На скільки дівчаток було менше, ніж хлопчиків?
— Продовжіть висловлювання:
✵ Щоб дізнатися, на скільки одиниць одне число більше або менше за інше, потрібно...
✵ Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше за інше, потрібно...
3. Математичний диктант
✵ Від добутку чисел 9 і 6 відняти частку чисел 48 і 6.
✵ Від числа 91 відняти добуток чисел 4 і 7.
✵ Суму чисел 24 і 18 поділити на 7.
✵ Різницю чисел 21 і 15 помножити на 6.
4. Хвилинка каліграфії
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
54; 48; 42; ...; 36; ...; ...; 18; 12.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо способи віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота за підручником (с. 757)
Завдання 27. Робота в групах
Усне виконання завдання.
Завдання 28
Учні коментують способи віднімання і закінчують розв’язання.
Завдання 29. Письмове виконання завдання з коментуванням способу обчислення
Завдання 30
Учні «ланцюжком» розв’язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.
2. Обчислення значень виразів
— Скільки в 1 метрі дециметрів? сантиметрів?
— Скільки в 1 дециметрі сантиметрів?
3. Відновлення рівностей
4. Розв'язування задач
1) 3а 3 год оператор набирає на комп’ютері 15 сторінок тексту. Скільки сторінок 4 оператори наберуть за 1 год?
2) Доповніть задачу числовими даними.
За [ ] пензликів заплатили [ ] грн. Скільки коштує 1 такий пензлик?
3) Складіть задачу за схемою: [ ] : [ ] = [ ] (см).
Фізкультхвилинка
5. Обчислення значень виразів
6. Офтальмологічна пауза
7. Розв'язування логічної задачі
На двох тарілках порівну цукерок. З однієї тарілки переклали на іншу 2 цукерки. На скільки цукерок стало більше на другій тарілці? (На 4)
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 157, завдання 31; 32.