Розробки уроків - МАТЕМАТИКА 2 клас II семестр за підручником Ф. М. Рівкінд - 2013 рік

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У ДРУГОМУ КЛАСІ

Урок 130. ПОВТОРЕННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: формувати вміння виконувати завдання на застосування табличного множення і ділення; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 157, завдання 31;32)

Завдання 31

— Скільки літрів бензину залишилось у бочці?

Завдання 32

— Яка довжина шляху, що пролетів метелик?

2. Усна лічба

1) Гра «На пасіці».

— Бджоли збирають пилок з квітів на різних полях, але повертаються обов’язково у свій вулик. Якщо ви правильно виконаєте обчислення, то дізнаєтесь, скільки вуликів на пасіці. (77)

2) Усне розв'язування задач.

✵ У скільки разів: 6 грн більше, ніж 2 грн? ЗО м більше, ніж 6 м? 2 год менше, ніж 8 год? 18 кг більше, ніж 3 кг? 5 дм менше, ніж 40 дм?

✵ Маса дерев’яного бруска 6 кг, а маса такого самого за розміром залізного бруска у 8 разів більша. Яка маса залізного бруска? На скільки кілограмів його маса більша від маси дерев’яного?

3. Хвилинка каліграфії

— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

7; 17; 27; ...; 47; 57; ...; ...; ...; 97.

4. Складання та обчислення значень виразів за таблицею

Ділене

36 - 6

18

36 : 4

70 - 7

25 + 17

6

Дільник

6

2 + 4

3

7

7

3

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми повторимо таблиці множення і ділення.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над задачами

1) Розв'язування задачі.

У гуртку 7 дівчаток, а хлопчиків — у 3 рази більше. На скільки більше у гуртку хлопчиків, ніж дівчаток?

Змініть питання так, щоб останньою дією було додавання.

2) Розв'яжіть і порівняйте задачі.

✵ У другому класі 30 учнів. До свята 14 учнів готують танці, 7 розучують пісні, а решта учнів учать вірші. Скільки учнів учать вірші?

✵ У другому класі 30 учнів. До свята 14 учнів готують танці, а розучують пісні — у 2 рази менше. Решта — учать вірші. Скільки учнів учать вірші?

3) Складіть обернені задачі.

✵ 7 хлопчиків поділили між собою порівну 35 абрикосів. Скільки абрикосів одержав кожен хлопчик?

✵ Листоноша приніс у бібліотеку 3 журнали, 1 брошуру і 12 газет. У скільки разів більше листоноша приніс газет, ніж журналів і брошур разом? Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз, складання короткого запису.

Сильні учні записують розв’язання самостійно.

Решта учнів записують розв’язання, користуючись планом і схемою.

1) Скільки всього журналів і брошур приніс листоноша?

[ ] + [ ] = [ ]

2) У скільки разів більше листоноша приніс газет, ніж журналів і брошур разом?

[ ] : [ ] = [ ]

2. Фізкультхвилинка

3. Гра «Віконечка»

Один учень біля дошки розв’язує і пояснює, які числа можна поставити у «віконця», без виконання обчислень.

Учитель звертає увагу на те, що перша і друга нерівності мають по декілька значень, а рівність має тільки одне конкретне значення.

4. Офтальмологічна пауза

5. Розв'язування логічної задачі

У другому класі вчаться 3 хлопчики: Чернов, Білов і Руденко. Одного разу Чернов сказав Білову: «Цікаво, що один з нас білявий, другий — чорнявий, третій — рудий. І при цьому ні в кого з нас колір волосся не збігається з прізвищем». У відповідь Білов зауважив: «Але я не рудий». Який колір волосся в кожного з трьох хлопчиків?

Відповідь:


Білявий

Чорнявий

Рудий

Чернов

-

-

+

Білов

-

+

-

Руденко

+

-

-

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 157, завдання 33; 34.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити